برنامه‌های سومین روز سی و هفتمین جشنواره جهانی فجر

جرئیات نشست‌ها و کارگاه‌های سومین روز جشنواره جهانی فیلم فجر اعلام شد.

به گزارش حوزه سینما  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، برنامه‌های کارگاهی و نشست‌های تخصصی سومین روز از سی‌وهفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر، روز شنبه ۳۱ فروردین‌ماه ساعت ۹:۳۰ تا ۱۱ با کارگاه کارگردانی محمدحسین مهدویان در سالن شماره ۴ چارسو آغاز می‌شود که مخاطبان این کارگاه هنرجویان بخش «دارالفنون» هستند.

ساعت ۱۱:۳۰ تا ۱۳ سالن شماره ۲ چارسو میزبان زیلکه بوئر طراح صحنه آلمانی است که کارگاه طراحی صحنه را برای هنرجویان «دارالفنون» برگزار می‌کند.

«جایگاه جهانی سینمای ایران در چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی» عنوان نشستی است که با حضور پروفسور جان هیل، پروفسور تیاگودولوکا و رضا اویلوم در همین سالن ساعت ۱۴ تا ۱۶ برگزار می‌شود.

پنل تهیه‌کنندگی لیو‌ژوان نیز ساعت ۱۳ تا ۱۴:۳۰ در گذر اجتماعات واقع در طبقه هفتم پردیس چارسو پذیرای علاقه‌مندان است و پس از آن، ساعت ۱۵ تا ۱۷ نشست «اصول بازاریابی کلی» با حضور شیرین نادری و احمدعلی فرهودی در همین مکان برگزار می‌شود و ساعت ۱۷:۳۰ تا ۱۹:۳۰ نیز گذر اجتماعات مجموعه چارسو، در اختیار نشست مطبوعاتی با حضور لوکا بیگاتزی فیلمبردار ایتالیایی قرار می‌گیرد.

همچنین ساعت ۱۱ تا ۱۳ دانشگاه سوره، میزبان کارگاه فیلمنامه‌نویسی آندرئا پاللائورو و دانشکده سینما تئاتر میزبان کارگاه فیلمبرداری لوکا بیگاتزی خواهند بود.

کارگاه تهیه‌کنندگی زوراب ماگالاش ویلی نیز ساعت ۱۶:۳۰ تا ۱۸:۳۰ در سالن شماره ۲ سینما فلسطین و در سالن شماره ۳ این سینما نیز کارگاه برنامه‌ریزی تولید باحضور مصطفی احمدی برگزار می‌شود.

واکاوی «جایگاه جهانی سینمای ایران در چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی»

بنابر این گزارش جشنواره جهانی فیلم فجر در این دوره و به مناسبت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی در بخش علمی و دانشگاهی تعدادی نشست برگزار می‌کند و در آنها به بررسی ابعاد مختلف سینمای ایران پس از انقلاب اسلامی می‌پردازد.

از جمله این نشست‌ها، «جایگاه جهانی سینمای ایران در چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی» است که با حضور پروفسور جان هیل استاد ایرلندی مطالعات فیلم در دپارتمان هنرهای رسانه در دانشگاه رویال هالووی لندن، دکتر تیاگو دو لوکا اهل برزیل و دانشیار مطالعات فیلم و تلویزیون در دانشگاه واریک انگلستان و رضا اویلوم پژوهشگر و منتقد سینما از ترکیه برگزار می شود.

این نشست روز شنبه ۳۱ فروردین ساعت ۱۴ الی ۱۶ در پردیس چارسو محل برپایی جشنواره جهانی فیلم فجر با مدیریت نادر طالب زاده برگزار می شود. حضور در این کارگاه برای دانشجویان و دانشگاهیان آزاد است.

مدیریت علمی و دانشگاهی سی‌وهفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر را شهاب اسفندیاری عضو هیأت علمی دانشگاه هنر برعهده دارد.

گفتنی است سی‌و‌هفتمین دوره جشنواره جهانی فیلم فجر از ۱۸ تا ۲۶ آوریل ۲۰۱۹ (۲۹ فروردین تا ۶ اردیبهشت ۱۳۹۸) به دبیری رضا میرکریمی در تهران در حال برگزاری است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار