سفیر فرانسه: نقش آمریکا به عنوان کلانتر جهان به پایان رسیده است

سفیر فرانسه در آمریکا در آخرین روز ماموریتش در این کشور در مصاحبه با آتلانتیک به بیان نظراتش درباره موضوعات مختلف از جمله طرح صلح ترامپ پرداخت.

آرو: معامله قرن محکوم به شکست است / از خروج دولت ترامپ از برجام شوکه شدمبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، سفیر فرانسه در آمریکا که اظهارات اخیر وی درباره برجام (اینجا) جنجال‌برانگیز شد، در آخرین روز ماموریتش در این کشور در مصاحبه‌ای با نشریه آتلانتیک به بیان نظراتش درباره موضوعات مختلف پرداخت.

جرارد آرو در این مصاحبه در پاسخ به سوالی درباره طرح صلح ترامپ موسوم به «معامله قرن» اعلام کرد: به ما گفته شده که این طرح ۵۰ صفحه  است و از قرار معلوم کشورهای عربی نیز در این طرح در کنار آمریکا هستند. اما به اعتقاد من طرح «معامله قرن» ترامپ ۹۹ درصد محکوم به شکست است و تنها یک درصد شانس موفقیت دارد.

وی در ادامه به محبوبیت ترامپ در میان صهیونیست‌ها اشاره می‌کند و می‌گوید او از «بنیامین نتانیاهو» (نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی» نیز در اسرائیل محبوب‌تر است. سفیر فرانسه همچنین در این مصاحبه، از رژیم صهیونیستی به عنوان یک «رژیم آپارتاید» نام می‎‌برد که در آینده با اعلام طرح صلح ترامپ ممکن است حالت آپارتایدی آن رسمیت پیدا کند.

جرارد آرو در بخش دیگری از مصاحبه خود با نشریه آتلانتیک در پاسخ به این پرسش که «آیا فکر می‌کنید ریاست‌جمهوری ترامپ آسیب جبران‌ناپذیری به اتحاد فراآتلانتیک وارد می‌کند؟» می‌گوید: «نقش آمریکا به‌عنوان کلانتر جهان به پایان رسیده است. شما این موضوع را در اوکراین دیدید و هر روز در سوریه نیز آن را مشاهده می‌کند.»

وی همچنین در مصاحبه خود به موضوع توافق هسته‌ای ایران نیز پرداخته و خروج ترامپ از این توافق را "شوکه‌کننده" خوانده است. آرو در این باره به خبرنگار آتلانتیک گفته است: «ما در حال مذاکره برای اضافه‌کردن متممی به توافق هسته‌ای ایران بودیم؛ متممی درباره برنامه موشکی و تروریسم و فعالیت‌های منطقه‌ای ایران. ما به دستیابی به این توافق بسیار نزدیک بودیم که ناگهان دولت ترامپ از برجام خارج شد.»

خبرنگار آتلانتیک سپس از سفیر فرانسه می‌پرسد چقدر [به حصول این توافق] نزدیک بودید؟ و او پاسخ می‌دهد: «نمی‌دانم، برخی می‌گویند ۹۰ درصد. ما در حال مذاکره بودیم و هیچ بحرانی هم در مذاکرات نبود اما ناگهان یک شبه همه چیز تمام شد. ترامپ یک شبه تصمیم گرفت از برجام خارج شود. هیچ کس نیز نمی‌توانست برای ما توضیح دهد که خروج آمریکا از این توافق چه معنایی برای ما دارد.»

جرارد آرو در این مصاحبه توضیح نداده است که مذاکرات برای افزودن متمم به توافق هسته‌ای ایران با کدام دولت یا کشور در حال انجام بوده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۱ ۳۱ فروردين ۱۳۹۸
لابد اروپا کلانتر جدید دنیا شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۷ ۳۱ فروردين ۱۳۹۸
اینشو خوب اومد
دیگه کلانتر دنیا نیست
Switzerland
ناشناس
۰۹:۵۷ ۳۱ فروردين ۱۳۹۸
این اروپا ‌بخصوص فرانسه الان برجام دو ‌سه وچهار هم امضا شده بود
Iran (Islamic Republic of)
dh
۰۹:۴۰ ۳۱ فروردين ۱۳۹۸
برجام + موشکی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۲ ۳۱ فروردين ۱۳۹۸
ننگ بر امریکا
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۰۸:۳۲ ۳۱ فروردين ۱۳۹۸
هی جرارد آرو: تازه از خواب بیدار شده ای؟؟! آمریکا شما اروپائیان را بدنبال خود می دواند ولی هر جا که تشخیص دهد پس از عبور خودش پل را منهدم میکند تا نتوانید دیگر عبور کنید............و همیشه پس از پایان جنگ جهانی دوم همواره با شما همینگونه رفتار کرده تا مانند.... شکاری دنبال اهدافش بتازید و از ته مانده شکار به شما هم کمی روزی بدهد.........
آخرین اخبار