درخواست دموکرات‌ها برای دریافت نسخه کامل گزارش مولر به در بسته خورد

وزارت دادگستری آمریکا احضاریه کمیته قضائی مجلس نمایندگان را برای دریافت نسخه کامل گزارش بازرس تحقیق درباره دخالت ادعایی روسیه در انتخابات را «نارس و غیر ضروری» خواند و آن را رد کرد.

درخواست دموکرات‌ها برای دریافت نسخه کامل گزارش مولر به در بسته خوردبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، وزارت دادگستری آمریکا احضاریه کمیته قضائی مجلس نمایندگان این کشور را برای دریافت نسخه کامل گزارش بازرس ویژه تحقیقات در خصوص پرونده دخالت ادعایی روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را «نارس و غیر ضروری» خواند و آن را رد کرد.

این در حالی است که دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا طی درخواستی از «ویلیام بار» دادستان کل خواستند نسخه سانسور نشده گزارش «رابرت مولر» بازپرس ویژه و اسنادی که در این گزارش به آن اشاره شده را منتشر کند.

«جری نادلر» نماینده دموکرات ایالت نیویورک که ریاست کمیته قضایی مجلس نمایندگان را برعهده دارد گفت در حال تعامل با وزارت دادگستری برای دستیابی به شواهد گزارش کامل مولر است.

به دنبال انتشار عمومی گزارش مولر در روز پنج شنبه، دموکرات‌های کنگره معتقدند محتوای گزارش برخلاف اظهاراتی است که ویلیام بار پیش از این به اجبار مطرح کرده بود. مولر در گزارش نهایی خود که با سانسور بخش‌هایی از آن منتشر شد ترامپ و تیم او را به همکاری با روسیه در جریان انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۱۶ متهم نکرده است.

با وجود این، او به مشخص کردن مواردی از رفتار‌های ترامپ پرداخته که می‌تواند مصداق «مانع‌تراشی در اجرای عدالت» در نظر گرفته شود. این اتهام، جزو جرائمی است که کنگره آمریکا می‌تواند بر اساس آن ترامپ را استیضاح کرده و روند برکناری او را کلید بزند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار