همه‌پرسی برای اصلاح قانون اساسی مصر آغاز شد

مردم مصر برای شرکت در یک همه‌پرسی درباره اصلاح قانون اساسی این کشور به پای صندوق‌های رای رفتند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، مصر روز شنبه یک همه‌پرسی را با هدف تقویت حکومت عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهور این کشور،  آغاز کرد.

بنا بر این گزارش، با وجود اعتراضات گروه‌های راست‌گرا، انتظار می‌رود در این همه‌پرسی سه‌روزه ایجاد تغییرات گسترده در قانون اساسی این کشور مورد تایید قرار گیرد که در نتیجه دوران ریاست جمهور سیسی دست‌کم تا سال ۲۰۲۴ تمدید خواهد شد.

به علاوه، اصلاحات قانون اساسی به سیسی، ۶۴ ساله، اجازه خواهد داد برای یک دوره شش ساله دیگر نیز انتخاب شود، کنترلش بر قوه قضائیه این کشور افزایش یابد و به ارتش نفوذ بیشتری در عرصه سیاست داده شود.

با وجود نگرانی‌های عمیق گروه‌های راست‌گرا، سیسی حمایت بسیاری از مصری‌ها را به دست آورده است و با معرفی خود به عنوان سد دفاعی در مقابل شبه‌نظامیان و ناآرامی‌ها، آن هم در زمانی که درگیری‌ها بار دیگر در کشور همسایه‌اش لیبی از سر گرفته شده است، حمایت برخی از قدرت‌های غربی را نیز به خود جلب کرده است.

این همه‌پرسی تغییرات دیگری را در قانون اساسی پنج ساله مصر پیشنهاد می‌دهد از جمله ایجاد یک اتاق پارلمانی دوم و دستکم ۲۵ درصد سهم برای عضویت نمایندگان زن در پارلمان این کشور.

انتهای پیام/

برچسب ها: مصر ، انتخابات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار