برگزاری رفراندوم قانون اساسی در مصر با موافقت اکثر نمایندگان پارلمان قطعی شد

منابع آگاه از پارلمان مصر اعلام کردند رفراندوم قانون اساسی این کشور از روز شنبه ۲۰ آوریل (۳۱ فروردین) تا روز دوشنبه ۲۲ آوریل (۲ اردیبهشت) در داخل کشور برگزار خواهد شد.

برگزاری رفراندوم قانون اساسی در مصر با موافقت اکثر نمایندگان پارلمان قطعی شدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، کمیته ملی انتخابات مصر امروز چهارشنبه طی کنفرانسی مطبوعاتی تاریخ برگزاری رفراندوم قانون اساسی این کشور در داخل و خارج را به طور رسمی اعلام می‌کند.

پارلمان مصر امروز در جلسه‌ای فوق العاده تغییر در قانون اساسی این کشور را به رأی گذاشت و اکثریت نمایندگان با آن موافقت کردند.

بنا به اعلام علی عبدالعال رئیس پارلمان مصر، ۵۵۴ عضو پارلمان در رأی گیری شرکت کردند که از این تعداد ۵۳۱ نماینده رأی موافق و ۲۲ نماینده رأی مخالف، و یک نفر هم رأی ممتنع داد.

پیشتر قرار بود پارلمان مصر جلسه رأی گیری از نمایندگان درباره تغییرات قانون اساسی را هفدهم آوریل برگزار کند.

در همین حال برخی منابع پارلمانی از برگزاری رفراندوم در روز‌های ۲۰ تا ۲۲ آوریل خبر دادند. منابع قضایی نیز اعلام کردند کمیته عالی انتخابات، برگزاری همه پرسی را در روز‌های یاد شده به آن‌ها ابلاغ کرد.

پیشنهاد تغییر در برخی مواد قانون اساسی توسط ۱۵۵ عضو پارلمان در ماه فوریه گذشته مطرح شده بود که با واکنش‌ها و مخالفت بسیاری از احزاب و فعالان مواجه شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: انتخابات ، مصر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار