عمران خان: دیگر به دولت افغانستان درباره صلح مشورت نمی دهم!

عمران خان گفت: از این پس به حکومت افغانستان درباره برقراری صلح در این کشور مشورت نمی دهم، چون حکومت افغانستان آن را مداخله تلقی می کند.

عمران خان: دیگر به دولت افغانستان درباره صلح مشورت نمی دهم!به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، عمران خان، صدر اعظم پاکستان که در منطقه قبایلی اورکزی صحبت می کرد گفت: از این پس به حکومت افغانستان درباره برقراری صلح در این کشور مشورت نمی دهم، چون حکومت افغانستان آن را مداخله تلقی می کند.

عمران خان اظهار داشت که او اکنون برای برقراری صلح در افغانستان تنها دعا می کند.

صدر اعظم پاکستان درباره صلح افغانستان افزود: با آمدن صلح در افغانستان، فعالیت های تجارتی در پاکستان افزایش خواهد یافت.

اظهارات قبلی عمران خان درباره روند صلح افغانستان، واکنش تند حکومت افغانستان، سفیر آمریکا در کابل و نماینده ویژه آمریکا برای روند صلح افغانستان را برانگیخته بود.

عمران خان در ماه مارچ در یک نشست با خبرنگاران در اسلام آباد، دولت افغانستان را مانع گفتگو های صلح با طالبان خوانده بود. وی همچنین گفته بود که گفتگوهای صلح زمانی موفق می شود که یک حکومت موقت در افغانستان ایجاد گردد.

وزارت خارجه افغانستان این گفته های عمران خان را نمونه بارز مداخله آشکار پاکستان در امور افغانستان خواند و در واکنش به این اظهارات، معاون سفیر پاکستان در کابل را احضار کرد و سفیر افغانستان در اسلام آباد را نیز فراخواند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.