رئیس کمیسیون فرهنگی- اجتماعی شهر تهران تاکید کرد

ضرورت رعایت اصول ایمنی برای مقابله با بارندگی‎ها در نمایشگاه کتاب تهران

حق شناس گفت:با توجه به بارندگی‌‎های اخیر باید حداکثر تمهیدات ایمنی در نظر گرفته شود تا در هنگام بروز اتفاق غافلگیر نشویم.

به گزارش حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدجواد حق‌شناس رئیس کمیسیون فرهنگی- اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران، قادر آشنا قائم مقام نمایشگاه کتاب تهران، مهدی اسماعیلی‌راد معاون اجرایی نمایشگاه کتاب، ایوب دهقانکار مشاور اجرایی معاونت امور فرهنگی، هومان حسن‌پور رئیس اتحادیه ناشران و کتاب‌فروشان تهران، سمیه حاجوی شهردار منطقه ۷ تهران و نمایندگان سازمان‌ها و نهاد‌های شهری حضور داشتند.

محمدجواد حق‌ شناس در این جلسه با تاکید بر رعایت اصول ایمنی در نمایشگاه کتاب تهران گفت: با توجه به بارندگی‌‎های اخیر باید حداکثر تمهیدات ایمنی از سوی نهاد‌های شهری و امدادی مورد توجه قرار گیرد تا در هنگام بروز اتفاق غافلگیر نشویم.

وی ادامه داد: بارندگی در ایام برگزاری نمایشگاه کتاب تهران طبیعتا بر روی حمل و نقل شهری تاثیر خواهد داشت از این رو باید حمل و نقل عمومی مورد توجه قرار گیرد و تقویت شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی- اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران بر ضرورت تبلیغات شهری تاکید کرد و گفت: با توجه به اینکه بیشتر مردم انتظار دارند که به روال همه ساله نمایشگاه کتاب تهران در اواسط اردیبهشت ماه برگزار شود، باید هر چه سریع‌تر تبلیغات در سطح شهر و رسانه‌های سمعی و بصری انجام شود.

حق‌شناس با اشاره به استفاده از فرصت نمایشگاه برای آموزش تفکیک زباله و پسماند‌های شهری عنوان کرد: بروشور‌هایی با این مضمون باید هر چه سریع‌تر از سوی معاونت خدمات شهری آماده شوند و در نمایشگاه توزیع شوند. حتی ضرورت دارد تا محفظه‌های تفکیک زباله در نقاط مختلف مصلی امام خمینی (ره) مستقر شوند.

وی ادامه داد: همچنین می‌تواند در در نشست‌های خاص سبک زندگی شهری آموزش داده شود و قوانین شهری مورد توجه قرار گیرد.

قادر آشنا نیز در این جلسه با ارائه گزارش از بخش‌های مختلف نمایشگاه گفت: ۲۴۰۰ ناشر داخلی و ۸۰۰ ناشر خارجی در این دوره از نمایشگاه کتاب تهران حضور دارند که در مجموع ۳۲۰۰ ناشر هستند. همچنین ۳۰ کشور در نمایشگاه کتاب تهران حضور دارند.

وی ادامه داد: چین به عنوان کشور مهمان با هیاتی متشکل از ۱۵۰ نویسنده، مترجم، تصویرگر ومقامات فرهنگی در نمایشگاه حضور خواهد داشت و ۳۰۰ برنامه علمی و فرهنگی در نمایشگاه برگزار خواهد کرد.

همچنین سمیه حاجوی نیز با اشاره به تمهیدات انجام شده در برابر بارندگی‌ها گفت: تعداد ۱۰ حلقه چاه جذبی در بخش‌های مختلف نمایشگاه کتاب تهران حفر شده است. همچنین اطراف چادر‌ها با ایزوگام عایق شده است تا از ورود آب به داخل بخش دانشگاهی حفاظت کند.

وی ادامه داد: همچنین با هماهنگی‌های انجام شده در کنار آبنمای مصلی امام خمینی (ره) پاتوق‌های فرهنگی ایجاد خواهد شد که به ارائه برنامه‌های فرهنگی خواهد پرداخت.

نماینده معاونت حمل و نقل شهری در این نشست عنوان کرد: در ایام برگزاری نمایشگاه کتاب تهران در خط یک فاصله بین قطار‌ها درساعات ازدحام به ۴ دقیقه و در خطر ۳ به ۶ دقیقه کاهش پیدا خواهد کرد. همچنین قطار‌های فوق‌العاده نیز برای این ساعات در نظر گرفته شده است.

تعیین نرخ مصوب برای چرخ‌دستی‌ها در نمایشگاه کتاب تهران

با هماهنگی انجام شده از سوی معاونت اجرایی نمایشگاه کتاب تهران، پیمانکاری از سوی شهرداری تهران برای حمل و نقل‌های داخل نمایشگاه مشخص شد و قیمت یکسان برای حمل کالا در نمایشگاه معین شد.

بر این اساس تعداد ۱۵۰ چرخ‌دستی با لباس‌های متحدالشکل در چندین ایستگاه مستقر خواهند شد. قیمت مصوب برای مسافت‌های کوتاه ۱۰ هزار، مسافت‎های بلند ۲۰ هزار تومان تعیین شده است.

همچنین با همکاری صورت گرفته با سازمان ساماندهی مشاغل شهری، حراست نمایشگاه و پلیس تهران ورود هرگونه چرخ‌دستی متفرقه به محل برگزاری نمایشگاه کتاب تهران ممنوع شد.

این چرخ‌دستی‌ها از روز سه‌شنبه (۳ اردیبهشت) در نمایشگاه مستقر خواهند شد و از ساعت ۹ صبح تا ۲۲ به ارایه خدمات خواهند پرداخت.

گفتنی است سی و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «خواندن توانستن است» از ۴ تا ۱۴ اردیبهشت ماه در مصلی امام خمینی (ره) برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.