یک مقام مسئول در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

گزارشی از مسمومیت قارچ‌های سمی نداشتیم/ قیمت هر کیلو قارچ ۱۰ هزار تومان

افشار گفت: با توجه به اقدامات انجمن قارچ با وزارت جهاد، تا کنون گزارشی مبنی بر مسمومیت با قارچ‌های سمی اعلام نشده است.

گزارشی از مسمومیت قارچ‌های سمی نداشتیم/ قیمت هر کیلو قارچ ۱۰ هزار تومانمحمدحسن افشار، رئیس انجمن پرورش دهندگان قارچ خوراکی در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین تحولات بازار قارچ اظهار کرد: هم اکنون هر کیلو قارچ با نرخ ۹ هزار و ۵۰۰ تا ۱۰ هزارتومان درب مزرعه عرضه می‌شود که نسبت به ایام تعطیلات تا حدودی افزایش یافته است.

وی قیمت تمام شده هر کیلو قارچ را ۷ هزار و ۹۰۰ تومان اعلام کرد و گفت: با توجه به افزایش ۳۶ درصدی نیروی کار و نهاده‌های تولید باید تجدید نظری در قیمت تمام شده تولید صورت گیرد تا اجحافی در حق تولیدکننده صورت نگیرد.

افشار ادامه داد: با توجه به بارندگی‌های مداوم امسال برای کشاورزی سال مناسبی است، از این رو پیش بینی می‌شود که میزان تولید به ۱۸۰ هزارتن برسد.

رئیس انجمن پرورش دهندگان قارچ خوراکی درباره آخرین صادرات قارچ گفت: با توجه به شرایط اقلیمی و تولید مناسب قارچ در سال ۹۸ در نظر داریم که ۵۰ تا ۶۰ هزارتن از این میزان را به بازار‌های هدف صادر کنیم. ضمن آنکه اگر بتوانیم ۱۰ درصد بازار روسیه را در دست بگیریم، این امکان وجود دارد که حداقل ۵۰ تن از قارچ تولیدی در سال به این کشور صادر شود.


بیشتر بخوانید: صادرات روزانه ۳۰ تن قارچ به بازار‌های هدف/هر کیلو قارچ با نرخ ۱۱ هزار تومان در بورس کالا عرضه می‌شود


وی با اشاره به اینکه عمده صادرات قارچ به عراق صورت می‌گیرد، بیان کرد: بخش محدودی از قارچ تولیدی به کشور‌های همسایه عمان، امارات، عراق، ارمنستان، ترکمنستان، افغانستان و کشور‌های سی آی اس صادر می‌شود.

افشار ادامه داد: طبق روال همه ساله در فصل تابستان با گرمای هوا میزان صادرات به دلیل نبود وسایل حمل و نقل مناسب کاهش می‌یابد چرا که قارچ باید در دمای ۲ درجه سانتی گراد نگه داری شود تا کیفیت خود را از دست ندهد، از این رو به دنبال آن هستیم تا با صادرات قارچ از طیق ماشین‌های سردخانه دار حضور خود در بازار‌های هدف را همچنان حفظ کنیم.

این مقام مسئول در پایان با اشاره به اینکه تا کنون گزارشی مبنی بر مسمومیت قارچ‌های سمی اعلام نشده است، تصریح کرد: از ۲ ماه گذشته انجمن قارچ با وزارت جهاد کشاورزی با نصب تابلو و بنر در رویشگاه و منابع طبیعی توصیه‌های لازم را به افراد در خصوص قارچ‌های وحشی داشته است تا افراد از مصرف و حتی دست زدن به قارچ‌های وحشی به سبب عدم تشخیص سمی از غیر سمی بودن اجتناب کنند.

انتهای پیام/

صادرات ۵۰ تا ۶۰ هزارتن  قارچ به بازارهای هدف در راه است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار