رئیس دانشگاه الزهرا در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

بررسی پیش‌زمینه‌های تحقق شعار سال/ زنان محور اصلی اقتصاد مقاومتی در خانواده هستند

ملانظری گفت: مادران به عنوان خریداران اصلی خانواده نقش موثری در اقتصا دارند، آنها محور اصلی اقتصاد مقاومتی در خانواده هستند.

زنان؛ محور اصلی در اقتصاد

مهناز ملانظری رئیس دانشگاه الزهرا در گفت‌وگو با خبرنگار   حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره نقش زنان در تحقق شعار سال جدید با عنوان  "رونق تولید" اظهار کرد: بانوان ایران در تحقق این شعار نقش چند سویه دارند؛ آنها در اشتغال و کارآفرینی به عنوان نیمی از جمعیت کشور می‌توانند موثر باشند.

وی ادامه داد: از سوی دیگر در تغییر سلیقه خانواده، تربیت و آموزش فرزندان برای مصرف تولیدات داخلی نقش بانوان بسیار تعیین کننده است؛ علاوه بر مادران به عنوان خریداران اصلی خانواده نقش موثری در اقتصا دارند و به طور کلی می‌توان زنان را محور اصلی اقتصاد مقاومتی در خانواده دانست.


رئیس دانشگاه الزهرا تحقق رونق تولید را مشروط به داشتن پیش زمینه‌هایی دانست و بیان کرد: منابع تولید کلید حل بسیاری از مشکلات کشور است از سوی دیگر در هم تنیدگی مسائل اقتصادی نیاز به ایجاد یک فضای همدلانه برای ایجاد فرصت های تولید دارد. همسویی کلیه ارگان‌ها و افراد جامعه شرط اول این امر است. حمایت از تولید کننده داخلی و هدایت تسهیلات بانکی به سمت تولیدات داخلی و ایجاد یک باور ملی مبنی بر این که کالای داخلی با وجود همه ایرادات نیاز به حمایت دارد،  اشتغال جوانان را به دنبال خواهد داشت.

وی افزود: البته این تنها نمونه‌هایی از پیش زمینه‌هاست؛ مسائل اقتصادی و اصلاح برخی قوانین در راستای حمایت سرمایه گذاری و هدایت سرمایه‌های به سوی تولیدات تمام پیش فرض های تحقق شعار سال هستند.

هدایت  دانش به سوی تجاری سازی، مسئولیت اجتماعی دانشگاه است

ملانظری درباره نقش دانشگاه در تحقق شعار سال  توضیح داد: دانشگاه با تبدیل دانش به فناوری و تجاری سازی آنان می‌تواند نقش اساسی در تحقق این شعار ایفا کند؛  به دنبال مسئولیت اجتماعی دانشگاه‌ها؛ نزدیکی دانشگاه‌ها به جامعه و ایجاد شناخت از نیازهای صنعت و جامعه فرصتی را به دانشگاه‌ها می‌دهد تا در زمینه حل این مسائل و رفع مشکلات جامعه تمام توان و امکانات علمی خود را به کار بگیرند. این حرکت یعنی کمک به رونق تولید در جامعه.

رئیس دانشگاه الزهرا تصریح کرد: در دانشگاه الزهرا تلاش کرده‌ایم پروژه‌های دانشجویی و واحدهای آموزشی دانشجویان را به سوی آموزش‌های کاربردی سوق دهیم و دانشجویان را برای شرکت در کارگاه‌های یادگیری روش‌های حل مسئله و اخذ واحد اختیاری برای دروس مهارتیهدایت کینم تا  آنها برای ورود به بازار کار آماده شوند.


وی ادامه داد: از سال گذشته، حدود صد و هفتاد دوره در قالب‌ کارگاهی و نشست‌های تخصصی و دوره‌های عمومی برای دانشجویان برگزار شده است تا این عزیزان برای ورود به بازار کار آماده شوند. به هرحال دانشگاه برای آماده سازی نسل جوان از نظر توان تخصصی و علمی و همچنین خودباوری  برای ورود به بازار و تحقق شعار کاری سال جدید  در تلاش است.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار