اجتماع منتظران ظهور و شور عاشقی مسلمانان غیرایرانی در مسجدمقدس جمکران/عاشقان امام عصر(عج) مسجد جمکران را گلباران کردند

حضور پرشور مسلمانان و طلاب غیرایرانی در آیین‌های جشن نیمه شعبان مسجد مقدس جمکران، جلوه‌هایی زیبا از وحدت جمعی در موضوع انتظار فرج را به نمایش گذاشته است.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛ عشق و دلدادگی امام زمان (عج) موضوعی است که ملیت و رنگ و زبان نمی‌شناسد و معتقدان به مهدویت بدون هیچ تفاوتی هر یک برای ابراز ارادت خود به میدان می‌آیند و چه میدانی بهتر از حضور در مسجد مقدس جمکران، میعادگاه منتظران، آن هم در روز نیمه شعبان؛ امروز همه آمده اند که نشان دهند شبهه افکنی دشمنان در موضوع مهدویت تاثیری در اعتقاد مستحکم منتظران ظهور امام زمان (عج) ندارد.

حضور پررنگ منتظران ظهور امام زمان (عج) از کشور‌های دیگر در آیین گرامیداشت جشن نیمه شعبان مسجد مقدس جمکران، به حدی است که چشم هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند و بسیاری از مردم با تصویری برداری از نحوی نمایش عاشقی آنان، لحظات باشکوهی را به ثبت می‌رسانند.

در میان زائران و مسلمانان غیر ایرانی که امروز به مسجد جمکران آمده اند، اتباع کشور‌های همسایه حضور پرشوری دارند و عاشقان امام زمان (عج) از کشور‌های عراق، افغانستان، پاکستان، لبنان، سوریه، ترکیه، آذربایجان و سایر کشور‌ها هر یک با رسم و سنتی خاص، جلوه‌هایی زیبا از عشق و ارادت به حضرت مهدی (عج) را به نمایش می‌گذارند.

امروز سراسر مسجد مقدس جمکران معطر به ذکر «یامهدی» است و همه زائران ایرانی و غیر ایرانی این مکان شریف، هر یک در گوشه‌ای به ذکر و توسل مشغولند.

بلوار پیامبر اعظم (ص) نیز که از روز گذشته شاهد حضور پرشور منتظران ظهور از سراسر جهان است، امروز نیز پذیرای عاشقانی است که با در دست داشتن پرچم‌های سبز و مزین به نام امام عصر (عج) به سمت مسجد مقدس جمکران حرکت می‌کنند.

حضور ۴ هزار خادم و تدارک ۱۳۸ ایستگاه و موکب صلواتی
 
ابراهیم صدوقی معاون خدمات زائرین مسجد مقدس جمکران گفت: ۴ هزار خادم برای فعالیت‌های فرهنگی و ارائه خدمات در مسجد جمکران آماده هستند و ۴ گروه مخاطب برای فعالیت فرهنگی در نظر گرفته شده که شامل کودک، نوجوان و خانواده است و برای آن‌ها بحث‌های ترویج و تبیین سبک زندگی اسلامی و زندگی مهدوی در نظر گرفته شده است.

  صدوقی عنوان کرد: در بلوار پیامبر اعظم (ص) تا پیرامون مسجد جمکران ۱۳۸ ایستگاه صلواتی برپا می‌شود که ۸۰ ایستگاه آن از قم و ۴۸ ایستگاه از دیگر استان‌های کشور هستند هم‌چنین برای زائران ۷۵۰ هزار پرس غذای گرم پخته می‌شود.

وی با اشاره به مشکلات کمبود پارکینگ در سال گذشته افزود: با همکاری و رایزنی‌هایی که با شهرداری صورت گرفته قرار است ۲۰۰ هکتار را به پارکینگ اختصاص داده شود و از شهروندان قمی می‌خواهیم حداقل از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنند تا در این روز‌ها میزبانی شایسته برای زائران داخلی و خارجی باشیم.

 به گفته معاون خدمات زائرین مسجد مقدس جمکران، با توجه به پیش بینی‌های هواشناسی استان مبنی بر بارندگی در روز نیمه شعبان، ۱۵ هزار مربع فضای مسقف برای راحتی و تسهیل حضور زائران در مسجد مقدس جمکران در نظر گرفته شده است.

 انتقال زائران با ۲۰۰ دستگاه اتوبوس به طور رایگان

مدیر عامل سازمان اتوبوسرانی قم گفت:برای تردد راحت زائران ۲۰۰ دستگاه اتوبوس در مسیر‌های هشتگانه به سوی مسجد جمکران در نظر گرفته شده است و از ساعت ۱۰ صبح ۳۱ فروردین‌ماه تا ۱۰ صبح یکم اردیبهشت این خطوط برای رفت و آمد زائران به طور رایگان در نظر گرفته شده است.

 امسال بلوار پیامبر اعظم (ص) از صبح شنبه به مدت ۲۴ ساعت با هدف تسهیل در امر پیاده روی زائران به روی خودرو‌های شخصی مسدود و شهروندان قمی و زائران از مسیر‌های جایگزین با ناوگان حمل و نقل عمومی شهرداری استفاده خواهند کرد هم‌چنین برنامه ریزی شده است ۲ هزار دستگاه تاکسی درون شهری برای انتقال زائران از میدان ۷۲ تن به مسجد جمکران استفاده شود.

۵ بوستان برای اسکان زائران

 شهرداری قم هم برای راحتی زائران ۵ بوستان از جمله بوستان نیایش، مهدی، امام رضا (ع) و فدک و هم‌چنین پارکنیگ ۴ مسجد جمکران برای نصب چادر در نظر گرفته است و با پیش بینی هواشناسی هم سوله‌های ورزشی و اسکان‌های اضطرای برای زائران مهیا است و بیش از ۱۵۰ هزار نقشه راهنما شامل راه‌های دسترسی، پارکینگ‌ها منتشر شده است.

 همچنین ۴۹۰ آتش نشان و ۴ مرکز درمان اضطراری در مسجد مقدس جمکران به مردم خدمت رسانی می‌کنند و ۱۴ رام قطار حومه‌ای در مسیر تهران، قم و جمکران برای زائران در نظر گرفته شده است.

مسجد مقدس جمکران روز هفدهم رمضان ۳۷۳ هجری به فرمان حضرت بقیة ‏الله، ارواحنا فداه، در کنار روستای جمکران تاسیس شد تا همواره پناهگاه شیعیان و پایگاه منتظران ظهور باشد.

محمد بن الحسن العسکری معروف به حجت بن الحسن، دوازدهمین و آخرین امام و همان مهدی موعود است. او فرزند امام حسن بن علی عسکری (امام یازدهم شیعیان) و همچون پیامبر اسلام نامش محمد و کنیه اش ابوالقاسم است. حجت بن حسن در نیمه شعبان سال ۲۵۵ هجری قمری علی رغم مراقبت‌های ویژه ماموران حکومت عباسی، در خانه امام عسکری (ع) در سامرا چشم به جهان گشود. تولد مخفیانه آن حضرت بی شباهت به تولد حضرت موسی (ع) و حضرت ابراهیم (ع) نیست.

امام مهدی (عج) در سال ۲۶۰ هجری قمری پس از شهادت حضرت عسکری (ع) ـ همچون حضرت عیسی (ع) و حضرت یحیی (ع) که در سنین کودکی عهده دار نبوت شده بودندـ در پنج سالگی منصب امامت شیعیان را عهده دار شد و از همین سال غیبت صغری آغاز شد و تا سال ۳۲۹ هجری قمری ادامه پیدا کرد؛ در این دوره حضرت مهدی (عج) از طریق چهار نائب به ادامه امور مردم می‌پرداخت.

غیبت کبری نیز از سال ۳۲۹ هجری قمری شروع شد و تا زمانی که خداوند مصلحت بدانند ادامه خواهد داشت، در این دوره پاسخ به پرسش‌ها و احکام مردم بر عهده نایبان عام آن حضرت است و حضرت نایب خاصی برای این دوره معرفی نکرده اند؛ آن بزرگوار پس از سپری شدن دوران غیبت با تشکیل حکومت عدل جهانی احکام الهی را در سرتاسر زمین حاکمیت خواهد بخشید.

انتهای پیام /ح

شور عاشقی مسلمانان غیرایرانی در آیین نیمه شعبان مسجد جمکران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار