افشای ایمیل کوشنر علیه آوارگان فلسطینی

نشریه آمریکایی فارین پالیسی در مطلبی به افشای ایمیل داماد و مشاور ارشد رئیس‌جمهور آمریکا در جهت قطع حمایت از آوارگان فلسطینی پرداخت.

افشای ایمیل کوشنر علیه آوارگان فلسطینیبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، نشریه آمریکایی فارین پالیسی با انتشار ایمیلی از جرد کوشنر، داماد و مشاور ارشد دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به افشای اقدامات او علیه آوارگان فلسطینی پرداخت.

فارین پالیسی این هفته اقدام به افشای یک ایمیل از داماد و مشاور ترامپ کرد که مربوط به یک سال و نیم پیش می‌شود. در این ایمیل کوشنر ایده‌های خود درباره طرح صلح خاورمیانه را ارائه می‌دهد، ایده‌هایی که لغو کمک و حمایت از آوارگان فلسطینی از طریق آنروا، آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی را شامل می‌شود.

بنا به نوشته فارین پالیسی کوشنر در این ایمیل خطاب به مقامات کاخ سفید آورده بود: هدف ما نمی‌تواند حفظ امور به صورت فعلی باشد، بلکه هدفمان باید بهتر کردن شرایط باشد. گاهی برای رسیدن به این هدف مجبور به ریسک استراتژیک خواهی بود.

این نشریه آمریکایی در ادامه می‌نویسد: کوشنر در ابتدای سال ۲۰۱۸ تلاش کرد تا در دولت ترامپ حمایت‌هایی را در جهت سیاست لغو بودجه برنامه مهم ۱.۲۵ میلیارد دلاری سازمان ملل برای ارائه آموزش و امدادرسانی به بیش از ۵ میلیون آواره فلسطینی بدست آورد. سرنوشت فلسطینیان منطقه طی دهه‌های گذشته به یکی از مسائل مهم در تلاش‌های مربوط به برقراری صلح در خاورمیانه تبدیل شده و کوشنر امیدوار بود با لغو وضعیت پناهندگی فلسطینیان به این موضوع خاتمه دهد.

مشاور ارشد ترامپ در ۱۱ ژانویه سال گذشته میلادی در نامه‌ای به مقامات ارشد دولت آمریکا با انضمام یک مقاله از روزنامه وال استریت ژورنال به آن، خواستار حل مشکل آوارگان فلسطینی از طریق تعطیلی دفتر آنروا شده بود. همچنین به نظر می‌رسید که کوشنر به طور ویژه در تلاش بود تا مقاله وال استریت ژورنال را به رکس تیلرسون، وزیر خارجه وقت این کشور ارائه کند، زیرا تیلرسون نسبت به مسئله اختصاص صد‌ها میلیون دلار کمک آمریکایی‌ها به مناطق بحران زده خاورمیانه دچار تردید بود.

در بخشی از ایمیل کوشنر، او تلاش برای تعطیلی آنروا را حائز اهمیت دانسته و آورده بود شرایط فعلی نامناسب و ناکارا است و به برقراری صلح کمکی نمی‌کند. ایمیل کوشنر که تا پیش از این هیچگاه به طور کامل منتشر نشده بود، شاید یکی از صریح‌ترین و مهمترین دیدگاه‌های فرستاده (ترامپ) را در خصوص یکی از حساس‌ترین موضوعات مورد اختلاف فلسطینیان و رژیم صهیونیستی، یعنی حق بازگشت آوارگان به سرزمین‌های اشغالی، منعکس می‌کند. این ایمیل نشان داد که کوشنر طرفدار جدی رژیم صهیونیستی است.

بنابر این مطلب، ایمیل مذکور همچنین ماهیت معامله‌ای حلقه درونی دولت ترامپ و اتکای آن به بازپرداخت سیاسی را بار دیگر یادآور می‌شود. مشاور ارشد رئیس جمهور آمریکا که با عدم حمایت دیگر اعضای سازمان ملل از جمله متحدان نزدیک واشنگتن در نشست‌های شورای امنیت و مجمع عمومی این سازمان در خصوص به رسمیت شناختن یکجانبه قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی از سوی آمریکا روبرو شد، پیشنهاد کرد که این کشور‌ها هزینه صد‌ها میلیون دلاری برای تامین بودجه آنروا را برعهده بگیرند.

کوشنر در ایمیل خود نوشت: رئیس جمهور و (نیکی) هیلی، سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل، گفتند که این روز نویی در سازمان ملل است و ما اسامی آن‌ها را خواهیم داشت.

جیسون گرینبلات، فرستاده ویژه آمریکا در روند سازش گفت واشنگتن به زودی طرح صلح موسوم به معامله قرن را ارائه خواهد کرد و دو طرف فلسطینی و اسرائیلی باید آماده مذاکره درباره آن باشند. طرح موسوم به معامله قرن که آمریکا برای پایان دادن به منازعه بین فلسطینیان و صهیونیست‌ها مطرح کرده، به دنبال حذف همیشگی بازگشت آوارگان فلسطینی (مطابق آمار شش میلیون) به سرزمین خود و اسکان آن‌ها در «وطن جایگزین» یعنی کشور‌های دیگر است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۳ ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۸
اللهم عجل لولیک فرج بیا که غیر از تو حال ما همچون یتیمی هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۷ ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
توی جوجه صهیونیست این وسط چی میگی؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۴ ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
از قیافه کریهش معلومه هیچی بارش نیست،عین پدرزنش ترامپ و نتانیاهو.از کسی که رفیق بن سلمانه انسان اولیه باشه،نباید انتظار نمیچه عقل و شعورم داشت.هر غلطیم بکنی،جبهه مقاومت پیروزه تو فقط بیشتر تو جهنم میسوزی ان شاالله تا ابد‌.تا چند وقت دیگه صهیونیستا رو از فلسطین پرت میکنیم بیرون.پیشنهاد میکنم تو کلاسای شنا شرکت کنین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۹ ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
ظلم پایدار نخواهد بود اینو تاریخ ثابت کرده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۴ ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
درسته هموطن.کفر شااااااید بمونه ولی ظلم هررررررگز
آخرین اخبار