قائم مقام وزارت بهداشت خبر داد؛

فعالیت ۲ میلیون سفیر سلامت دانش آموز در کشور/ اعطای بسته‌های حمایتی متوقف نمی‌شود

حریرچی گفت: در حال حاضر ۲ میلیون دانش آموز تحت عنوان سفیر سلامت در کشور فعالیت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، ایرج حریرچی قائم مقام وزارت بهداشت صبح امروز در حاشیه مراسم همایش نمادین سفیران سلامت دانش آموزی که در سالن فاطمه الزهرا برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در حال حاضر ما ۲ میلیون  دانش آموز سفیر سلامت در کشور داریم که فعالیت‌های خوبی را انجام می‌دهند.
 
وی افزود: در دوره نوجوانی بسیاری از رفتار‌های دانش آموزان و نوجوانان شکل می‌گیرد و بیماری‌های غیرواگیر ناشی از مصرف الکل، مواد مخدر و رفتار‌های پرخطر در دوره نوجوانی شروع و در جوانی ادامه پیدا می‌کند.
 
حریرچی افزود: در دوران نوجوانی عوامل فردی، اجتماعی و اقتصادی بر شکل‌گیری شخصیت آنها  اثر گذار است و امروزه از هر ۱۰ نوجوان دانش آموز یک نفر چاق است، ۲ نفر اضافه وزن دارند و ۲ نوجوان دچار چاقی شکمی هستند.
 
 قائم مقام وزارت بهداشت ادامه داد: از هر ۴ دانش آموز یک نفر مبتلا به چربی خون بالا و از هر ۱۰ دانش آموز نیز ۸ نفر کمتر از نیم ساعت فعالیت فیزیکی مناسب دارند، این در حالی است که نوجوانان در این سن باید فعالیت فیزیکی خوبی داشته باشند.
 
وی بیان کرد: سفیران سلامت آموز‌ه‌های خوبی را در اختیار دیگر دانش آموزان و خانواده‌های خود می‌گذارند.
 
حریرچی گفت: سفیران سلامت باعث می‌شود در آینده جوانان و آینده سازان کشورمان سالم‌تر باشند و جمعیت فعلی به سمت رفتار‌های کم خطر برود.
 
 قائم مقام وزارت بهداشت یاد آوری کرد: به شدت پیگیر بسته‌های حمایتی هستیم و سعی می‌کنیم این بسته‌های حمایتی ادامه پیدا کند.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار