به منظور امدادرسانی به مدارس مناطق سیل‌زده صورت گرفت؛

اعلام میزان کمک سازمان‌های بین‌المللی به آموزش‌وپرورش برای سیل اخیر +جزئیات

قائم‌مقام وزیر آموزش‌وپرورش در امور بین‌الملل از میزان کمک سازمان‌های بین‌المللی مستقر در ایران برای کمک به مناطق سیل‌زده خبر داد.

جزئیات کمک آژانس‌های بین‌المللی مستقر در تهران به مناطق سیل‌زده کشوربه گزارش  حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، غلامرضا کریمی قائم‌مقام وزیر آموزش‌وپرورش در امور بین‌الملل درباره نحوه کمک سازمان‌های بین‌المللی به ایران بعد از سیل اخیر گفت: دوشنبه هفته پیش جلسه‌ای در وزارت کشور برگزار شد و با هماهنگی وزارت امور خارجه همه آژانس‌های بین‌المللی مستقر در تهران در آن جلسه حضور داشتند.

وی ادامه داد: در آن جلسه به‌طور تقریبی بودجه‌ای مشخص را برای حوزه آموزش‌وپرورش در نظر گرفتند؛ بودجه مورد نیاز خود را به مجامع بین‌المللی حدود یک‌ میلیون و دویست هزار دلار اعلام کردند. یعنی نیازی که آن‌ها می‌توانند احصا کنند یک میلیون و ۲۰۰ هزار دلار است اما اکنون حدود ۱۰۰ هزار دلار نیز نقدینگی دارند که با آن اقلام خریداری می‌شود.

رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور افزود: اقلامی که ما درخواست کردیم اعم از چادر، اقلام آموزشی، اقلام موردنیاز کودکان استثنایی توسط یونیسف و سازمان‌های بین‌المللی تامین می‌شود تا برای مراکز سیل‌زده ارسال شود.

کریمی گفت: در حال حاضر سفارش‌های ریزتر ما انجام و در قالب بسته‌هایی از طریق وزارت کشور برای سه استان لرستان، گلستان و خوزستان ارسال‌شده است و بخشی را هم یونیسف باید از خارج از کشور ارسال کند که در حال انجام است.

انتهای پیام/

اقلام درخواستی آموزش‌وپرورش از آژانس‌های بین‌المللی مستقر در تهران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار