مشخص شدن سهم بانک ها برای پرداخت تسهیلات به کشاورزان سیل زده مازندرانی

مدیر کل جهاد کشاورزی مازندران گفت:سهم ۵ بانک استان برای پرداخت تسهیلات به کشاورزان سیلزده مشخص شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، عزیزاله شهیدی‌فر مدیر کل جهاد کشاورزی مازندران گفت: مقرر شد پنج بانک عامل ملی، کشاورزی، تجارت، ملت و صادرات اقدام به پرداخت تسهیلات به خسارت‌دیدگان سیل کنند که سهم هر بانک ۹۰ میلیارد تومان است.

وی افزود: ۱۵۸ میلیارد تومان کمک بلاعوض و ۴۵۰ میلیارد تومان تسهیلات ارزان‌ قیمت چهار درصدی در اختیار بخش کشاورزی استان قرار گرفت تا به کشاورزان پرداخت شود.

شهیدی‌فر گفت: تاکنون اقدامات اولیه برای تکمیل پرونده ۱۰ هزار بهره‌بردار خسارت‌دیده بخش کشاورزی در مازندران انجام شده است.

مدیرکل جهاد کشاورزی مازندران افزود:حدود نیمی از خسارت‌های سیل در استان مربوط به بخش کشاورزی و فعالیت‌های وابسته به آن بوده است و ۵۰ درصد دیگر مربوط به سایر بخش‌ها است.

وی گفت: بیش از ۹۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی در مازندران دچار خسارت شد که ۳۰ هزار هکتار آن مربوط به اراضی شالیزاری بود که بلافاصله با خزانه‌گیری دوباره احیا شده است.

وی افزود: خسارت سیل به اراضی کشاورزی و واحد‌های تولیدی زیرپوشش بیمه محصولات کشاورزی ۲۰ میلیارد تومان برآورد شد که شامل ۲۸ هزار بهره‌بردار در ۱۲ شهرستان خسارت دیده بود است.

مدیرکل جهاد کشاورزی مازندران گفت: تاکنون بیش از نیمی از آن به مبلغ ۱۰ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان به این کشاورزان پرداخت شده است.

انتهای پیام/س


پرداخت تسهیلات به خسارت‌دیدگان سیل در مازندران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.