سی‌ان‌ان گزارش داد؛

دموکرات‌ها همچنان درباره طرح استیضاح ترامپ مذاکره می‌کنند

مانع تراشی در مسیر عدالت که در گزارش مولر به آن اشاره شده، بار دیگر دموکرات‌ها را به فکر استیضاح ترامپ انداخته است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی سی ان ان، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا پس از انتشار گزارش مولر به شدت خشمگین شده است. او خشم خود را به صورت فزاینده‌ای متوجه دستیارانی کرده است که یادداشت‌ها و شهادت‌های آن‌ها سبب تکمیل شدن گزارش مولر درباره ترامپ و مانع تراشی او در مسیر اجرای عدالت شده است.

خبرنگار سی ان ان افزود: مانع تراشی در مسیر عدالت که در گزارش مولر به آن اشاره شده است یکی از نکاتی است که سبب شده است دموکرات‌ها بار دیگر به این مسئله فکر کنند که به استیضاح ترامپ مبادرت کنند. نانسی پلوسی، رئیس دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا می‌خواهد امروز گفتگوی تلفنی چندجانبه با حلقه‌های تصمیم گیر دموکرات‌ها برگزار کند. پلوسی تاکید دارد که پس از انتشار نسخه خلاصه شده گزارش بازرس ویژه ساکت نخواهد نشست. این نسخه، گونه خلاصه شده‌ای از گزارش مولر است که هفته پیش از جانب وزارت دادگستری آمریکا منتشر شد.

آدام شیف، رئیس کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا نیز گفته است که حلقه‌های تصمیم گیر دموکرات‌ها به بررسی گزینه‌ها برای پیگیری طرح استیضاح ترامپ در هفته‌های آتی خواهند پرداخت. به گفته آدام شیف در این محافل دموکرات‌ها این گزینه بررسی خواهد شد که بهترین گزینه برای کشور کدام است به این صورت که آیا بهترین گزینه برای کشور این است که گزینه استیضاح دنبال شود یا اینکه بهترین گزینه خودداری از استیضاحی است که می‌دانیم بی نتیجه خواهد بود، زیرا جمهوری خواهان در موقعیت رهبری در سنا به وظیفه خود عمل نخواهند کرد.

این در حالی است که جری نادلر، رئیس کمیته قضائی مجلس نمایندگان آمریکا می‌گوید خواهان آن است که ابتدا مولر به ادای شهادت بپردازد. در صورت انتخاب گزینه استیضاح ترامپ، جری نادلر هدایت کمیته مربوط به این کار را بر عهده خواهد داشت. به گفته نادلر، اگر ثابت شود که وی (ترامپ) قابل استیضاح است این کار انجام خواهد شد. به گفته او اگر ثابت شود ترامپ مانع اجرای عدالت شده است، می‌توان او را استیضاح کرد. مولر در گزارش خود دستکم به ده مقطع اشاره کرده است که رئیس‌جمهور ترامپ تلاش کرد مانع تحقیق و تفحص او شود. دموکرات‌ها درباره مسئله استیضاح دچار دودستگی شده اند. جری نادلر، نانسی پلوسی و رهبر اکثریت دموکرات در مجلس نمایندگان بر احتیاط در این خصوص تاکید دارند. این در حالی است که شماری از اعضای مترقی حلقه تصمیم گیران دموکرات و نامزد‌های انتخابات ۲۰۲۰ خواهان آن هستند که رویه استیضاح شروع شود.

به گفته الیزابت وارن، نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از حزب دموکرات "این موضوع مسئله‌ای سیاسی نیست و کنگره باید به نقش خودش عمل کند و مانع از آن شود که رئیس‌جمهور آمریکا بخواهد از تحقیقات درباره اقدامات یک قدرت خارجی در حمله به (انتخابات) کشور جلوگیری کند. "، اما دونالد ترامپ نیز در پیامی توئیتری به این سخنان واکنش نشان داده و گفته است "چگونه می‌خواهید یک رئیس‌جمهور جمهوریخواه را برای جرمی استیضاح کنید که دموکرات‌ها مرتکب شده اند".

خبرنگار سی ان ان در پایان گفت البته اعضای دولت آمریکا همچنان با سخنان نادرست تاکید می‌کنند که رئیس‌جمهور ترامپ تبرئه شده است و ترامپ برای مدت پنج و نیم سال دیگر (این دوره و دوره انتخاباتی بعد) در کاخ سفید باقی خواهد ماند!

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار