نگاهی به عملکرد تیم‌های والیبال ایران در رقابت‌های قهرمانی باشگاه‌های آسیا / شهرداری ورامین در یک قدمی نیمه نهایی

تیم والیبال شهرداری ورامین باید در ششمین دیدار خود در رقابت‌های قهرمانی آسیا به مصاف نماینده چین تایپه برود.

////نگاهی به عملکرد تیم‌های ایرانی در رقابت‌های قهرمانی باشگاه‌های آسیا / شهرداری ورامین در یک قدمی نیمه نهاییبه گزارش خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، رقابت‌های قهرمانی والیبال باشگاه آسیا یکی از مسابقاتی که سابقه نسبتا زیادی در قاره کهن دارد و بیش از ۳ دهه قدمت دارد و همواره تیم‌های بزرگی از کشور‌های آسیایی در آن حاضر شده اند.

این رقابت‌ها از سال ۱۹۸۹ با عنوان جام صلح آغاز به کار کرد و تا سال ۱۹۹۸ با همین نام به کار خود ادامه داد و سپس از سال ۱۹۹۹ تا سال ۲۰۰۲ با تغییراتی همره شد و با نام جام باشگاه‌های آسیا پیگیری شد و سپس این رقابت‌ها به قهرمانی باشگاه‌های آسیا تغییر نام داد و همچنان هم با همین نام به کار خود ادامه می‌دهد.

رقابت‌های قهرمانی باشگاه‌های آسیا همواره با حضور ۱۶ تیم برگزار می‌شود و نمیاندگان کشورمان در بیشتر دوره‌های آن به عنوان قهرمانی رسیدند.

تیم‌های ایرانی در مجموع ۲۰ دوره این رقابت‌ها که با نام جام باشگاه‌های آسیا و رقابت‌های قهرمانی باشگاه‌های آسیا به ۱۳ قهرمانی، ۴ نایب قهرمانی و ۳ عنوان سومی رسیده اند و تیم والیبال شهرداری ورامین که این روز‌ها به مرحله یک چهارم نهایی این رقابت‌ها هم رسیده است یکی از مدعیانی محسوب می‌شود که می‌تواند به یکی از عنوان‌های کشورمان در قاره کهن اضافه کند.

تیم والیبال پیکان با ۷ عنوان قهرمانی، ۲ عنوان نایب قهرمانی و یک عنوان سومی پر افتخار‌ترین تیم این رقابت‌ها است. تیم‌های والیبال بانک سرمایه با ۲ عنوان قهرمانی، کاله با یک قهرمانی و یک عنوان سومی، متین ورامین با یک قهرمانی، صنام با یک قهرمانی و یک عنوان نایب قهرمانی، خاتم اردکان با یک عنوان قهرمانی و سایپا با یک عنوان نایب قهرمانی دیگر تیم‌های ایران هستند که در این رقابت‌ها به عنوان‌های اول تا سوم رسیده اند.

شهرداری ورامین

تیم والیبال شهرداری ورامین در هفدهمین دوره این رقابت‌ها به عنوان نماینده کشورمان حاضر شده است و تا به اینجای کار با ۴ برد و یک شکست در مرحله اول و دوم رقابت‌های گروهی به جمع ۸ تیم پایانی این رقابت‌ها رسیده است.

نماینده کشورمان در این رقابت‌ها قرار است فردا و در دیداری حساس به مصاف نماینده چین تایپه برود و در صورت برد به جمع ۴ تیم برتر برسد.

ورامینی‌ها در دور نخست مقدماتی به ترتیب مقابل نمایندگان اندونزی، ترکمنستان و سریلانکا به پیروزی رسیدند و در مرحله دوم رقابت‌های مقدماتی با یک برد و باخت مقابل تیم‌های ویتنامی و ژاپنی به جمع ۸ تیم برتر و مرحله حذفی رسیدند. آن‌ها در این مرحله با نماینده چین تایپه دیدار می‌کنند.

شاگردان رحمان محمدی راد تا به این جای کار نتایج خوبی گرفتند و در صورتیکه بتوانند به جمع چهار تیم پایانی برسند نامشان را در تاریخ این رقابت‌ها ثبت خواهند کرد.

تیم والیبال شهرداری ورامین در این مسابقه از ۴ ملی پوش و ۵ بازیکن قرضی سود می‌برد. علی اصغر مجرد، مسعود غلامی، پوریا فیاضی و امین رضوی ملی پوشان شهرداری ورامینی هستند که چند پیش توانست به عنوئان قهرمانی لیگ برتر برسدو محمد فلاح، مهرداد بابایی، رضا صفایی، رسول نجفی و احسان دانش دوست بازیکنانی هستند که به صورت قرضی به این تیم پیوسته اند و تنها قرار است در رقابت‌های قهرمانی باشگاه‌های آسیا همراهی کنند.


بیشتر بخوانید:

برنامه ادامه دیدار‌های مسابقات والیبال قهرمانی آسیا

چهارمین برد متوالی شهرداری ورامین در جام باشگاه های آسیا

سومین برد متوالی شهرداری ورامین در جام باشگاه‌های آسیا


انتهای پیام/

نگاهی به نتایج کسب شده در رقابت های قهرمانی باشگاه های والیبال آسیا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار