مشتاق: مسابقات مالزی شنا مورد تائید فینا است/ مشکل استخر آزادی بر روحیه‌ی ملی پوشان شنا تاثیر گذاشته است

مربی و سرپرست تیم ملی شنا گفت: مسابقات بین المللی شنا که ورودی کسب سهمیه المپیک توکیو محسوب می‌شود مورد تائید فدراسیون جهانی (فینا) است.

مجید مشتاق سرپرست و مربی تیم ملی شنا در گفتگو با خبرنگار پایه و آبی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، بیان کرد: تیم ملی شنا امشب راهی مسابقات بین المللی مالزی برای کسب ورودی سهمیه المپیک توکیو می‌شود. این مسابقه از سری رقابت‌های فدراسیون جهانی است که مورد تائید فینا فدراسیون جهانی است. این مسابقه مانند قهرمانی کشور مالزی برگزار می‌شود. کشور مالزی نیز به خاطر حمایت از بازیکنانش در هر رشته‌ای فقط دو نفر از بازیکن خارجی را به فینال راه می‌دهد. مابقی بازیکنانی که به فینال صعود می‌کنند از کشور مالزی هستند. کار سختی پیش رو داریم، اما حضور در این مسابقه تجربه‌ی بسیار خوبی برای ملی پوشان ما است.

او افزود: مسابقات بین المللی شنا اولین اعزام تیم ملی شنا در سال ۹۸ است که دو ملی پوش شنا در اصفهان، بنیامین قره حسنلو زیر نظر سمیع زاده و انصاری نیز زیر نظر من در مشهد تمرین کرند. ایران ۴ پایگاه ملی شنا دارد که مانند کمپ‌های ملی است که ملی پوشان در طول سال تمریناتشان را آن جا انجام می‌دهند. اینکه فدراسیون توانسته با توجه به بودجه محدودی که دارد تیم را به مالزی اعزام کند جای تقدیر و تشکر دارد. تلاش بازیکنان بسیار خوب بوده است و، چون مسابقه اول است مربیان بازیکنان را به اوج آمادگی نمی‌رسانند. امیدوارم بازیکنان در دو مسابقه آینده به اوج آمادگی برسند و بتوانند رکورد‌های ورودی سهمیه المپیک را در بهترین وضعیت به دست بیاورند.

او درباره شرایط روحی ملی پوشان شنا بیان کرد: وضعیت تیم ملی خوب است و امکان دارد مشکلات سالن استخر آزادی بر روحیه‌ی تیم ملی تاثیر گذاشته باشد. تلاش می‌کنیم با کمک فدراسیون آن‌ها را از این حالت روحی بد خارج کنیم تا به نتیجه‌ای که دلخواه ما است دست یابیم.

مشتاق اظهار کرد: وضعیت مالی کشور از ابتدای سال به گونه‌ای است که همه‌ی ارگان ها در حالت انقباضی قرار دارند. فدراسیون به تعهدات خود در حد توان تا به این جا عمل کرده است. در سال قبل کمیته فنی با هماهنگی مدیر فنی فدراسیون برنامه‌هایی را برای سل ۹۸ تنظیم کرد تا در چندین اعزام بازیکنانی که به رکورد ورودی المپیک نزدیک هستند اعزام به مسابقات اعزام شوند.

مربی تیم ملی شنا عنوان کرد: شنا در کشور ما استعداد‌های عالی دارد، اما در وضعیت اکنون که کشور ما مظلومانه تحریم می‌شود بر روی ورزش تاثیر می‌گذارد. با این شرایط فدراسیون توانسته یک تیم خوب را آماده کند. سایر کشور‌ها همه‌ی امکانات لازم را دارد، اما در برخی از استان‌های ما هیئت‌ها یک سالن استخر نیز ندارند.

او در پایان بیان کرد: یک شناگر و مربی در ابتدا باید برای تمرین سخت افزار داشته باشد. سایر کشور‌ها سرمایه گذاری بالا می‌کنند و نتیجه خوبی نیز کسب می‌کنند. با توجه به شرایط نا مطلوب نباید سطح توقعات از تیم بالا باشد. ما در شنا نه باشگاه و نه استخر در استان‌ها داریم و در ابتدا باید کمیت را افزایش دهیم. گاهی سخت افزار بوده است و گاهی نرم افزار را نداشتیه ایم. از وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک برای همه‌ی حمایت‌ها و تلاش‌ها تشکر می‌کنیم که همیشه پشتیبان ورزش بوده اند.


بیشتر بخوانید:

الماسی: برای کسب سهمیه سهمیه المپیک راه دشواری داریم/ حضور چیریچ در ایران یک شانس بزرگ است

اعزام ملی‌پوشان شنا جهت کسب ورودی المپیک ۲۰۲۰ به مالزی

اعزام تیم ملی فوتبال جوانان بانوان به ویتنام


انتهای پیام/

اظهارات سرمربی تیم ملی شنا درباره آخرین وضعیت تیم ملی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار