الماسی: برای کسب سهمیه سهمیه المپیک راه دشواری داریم/ حضور چیریچ در ایران یک شانس بزرگ است

لژیونر تیم ملی واترپلو گفت: رقبای آسیایی همچون چین و قزاقستان بسیار قدرتمند هستند و راه کسب سهمیه المپیک بسیار دشوار است.

ارشیا الماسی ملی پوش تیم ملی واترپلو و  لژیونر تیم صربستانی VK VALJEVO در گفتگو با خبرنگار پایه و آبی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره رقبای ایران در واترپلو برای کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۰ بیان کرد:رقبای ایران همچون چین و قزاقستان برای کسب سهمیه المپیک بسیار قدرتمند هستند. تیم ملی قزاقستان دو تا از بازیکنان خود را از کشور صربستان جذب کرده و تیم خود رانسبت به قبل قدرتمند تر کرده است. همچنین در حال حاضر تیم ملی چین در لیگ اسپانیا بازی می کند و اردو های فشرده بسیار خوبی را داشته اند. نمی خواهم بگویم تیم ملی ما شانس کسب سهمیه المپیک را ندارد اما رقابت بر سر بزرگترین مسابقه یعنی المپیک است و همه ۱۰۰ درصد توان و قدرتشان را برای کسب سهمیه می گذارند. ما باید سخت تلاش کنیم و همچنین شرایط از سوی مسئولان محیا شود چرا که کار بسیار سختی را پیش رو داریم.

///الماسی: برای کسب سهمیه سهمیه المپیک  راه دشواری داریم/ حضور چیریچ در ایران یک شانس بزرگ است

او گفت: تیم ملی واترپلو پس از ۴۴ سال توانست مدال برنز بازی های آسیایی جاکارتا را کسب کند. متاسفانه قبل و بعداز بازی های آسیایی قول هایی به ما داده شد که حد زیادی از قول ها عملی نشده است. قرار بود پاداش  ورزشکاران در اسفند ماه سال  ۹۷ پرداخت شود که این اتفاق نیافتاد و تاریخ جدیدی نیز از سوی وزارت ورزش نیر اعلام نشد.هر چه از روزی که مدال را کسب کردیم می گذرد قول های داده شده کمرنگ تر می شد و  شرایط ملی پوشان با قبل از کسب مدال هیچ فرقی نکرده است. امیدوارم قبل از اینکه با ارزش ترین مدال واترپلو و تنها مدال پس از انقلاب اسلامی فراموش شود قول های داده شده از سوی فدراسیون و وزرات ورزش عملی شود تا ورزشکاران با انگیزه بالاتری پرچم کشور را به اهتزاز در بیاورند.  ملی پوشان تیم ملی به همگان توان بالای خود را در بازی های آسیایی جاکارتا  نشان دادند. حضور مربی بزرگی همچون چیریچ در تیم می یک شانس بزرگ محسوب می شود.

او افزود: از سال ۲۰۱۲ به اردوی تیم ملی جوانان دعوت شدم و توانستم در مسابقات آسیایی و جهانی شرکت کنم. از روز اولی که چیریچ سرمربی تیم ملی ایران شد من جزو نفراتی بودم که در اردو های تیم ملی حضور داشتم و همراه تیم به مسابقات و اردو های تدارکاتی اعزام می شدم.در انتخابی المپیک ریو ۲۰۱۲  تنها ۴بازیکن از رده جوانان به تیم ملی بزرگسالان ملحق شدند که من جزو این نفرات بودم.

تیم باشگاهی صربستان ویژگی های خاصی برای من دارد

الماسی درباره حضور در تیم باشگاهی  صربستانی عنوان کرد: از مهر ماه سال 97 به تیم  باشگاهی صربستانی VK VALJEVO پیوستم و قراردادم با این تیم به مدت یک فصل است. در این مدت من در 3 لیگ مختلف بازی کردم.در حال حاضر ما دو لیگ را به پایان رساندیم و دو بازی از سوپر لیگ را انجام دادیم.از همه ی شرایط رضایت دارم. سر مربی این تیم ایگور میلانویچ یکی از پر افتخار ترین بازیکن و مربی واترپلو است. این مربی علاوه بر آموزش های واترپلو درس زندگی نیز به بازیکنان تیم می دهد. برای من تجربه بسیار فوق العاده ای است که در سن 21 سالگی به این تیم ملحق شدم. در لیگ آدریاتیک با باشگاه های کرواسی و مونته نگرو و اسلوونی بازی کردم.در لیگ ایران نیز پیشنهاداتی را از سوی تیم ها داشتم اما لیگ صربستان برای من ویژگی های خاص داشت. از جمله ویژگی ها این بود که از نظر ملی، حرفه ای و فنی به من کمک می کرد.

///الماسی: برای کسب سهمیه سهمیه المپیک  راه دشواری داریم/ حضور چیریچ در ایران یک شانس بزرگ است

ملی پوش تیم ملی واترپلو اظهار کرد: من در این مدت ایران نبودم اما خبر دارم که پیش از عید نوروز جلسه ای با حضور رئیس فدراسیون برگزار شد که قرار بر این شد که نسل طلایی تیم ملی واترپلو حفظ شود. هر بازیکنی زندگی شخصی خودش را دارد و تصمیم نهایی با او است که در تیم ملی بماند یا جدا شود. وظیفه مسئولین است که شرایط خوبی را برای بازیکنان تیم ملی فراهم کند تا آن ها از تیم ملی جدا نشوند. میانگین سنی تیم ملی واترپلو ۲۱ سال است و مطمئنا با این بازیکنان  آینده بسیار خوبی برای واترپلو رقم می خورد.

او در پایان گفت: تفاوت تیم ما با تیم های مطرح دنیا در توجه به تیم های ملی پایه است. همچنین آن ها استعداد یابی خوبی را در این زمینه  انجام می دهند. البته ایران نیز با برگزاری لیگ در رده سنی زیر ۱۷ سال  نیز به دنبال پیشرفت رده های سنی پایه است. امیدوارم در ادامه  حامی مالی های خوبی جذب فدراسیون و این رشته شود چرا که حضور یک حامی مالی قوی به رشته بسیار کمک خواهد کرد. تاکنون راجب اعزام نشدن تیم ملی به مسابقات انتخابی تیم ملی چیزی نشنیده ام اما اگر این اتفاق درست باشد بدترین اتفاق برای واترپلو محسوب می شود. اگر این اتفاق بیافتد ملی پوشان به حتم دلسرد خواهند شد.


بیشتر بخوانید:

استخر قهرمانی آزادی به شنا رسید

تعیین تکلیف نهایی نحوه اداره استخر آزادی

عباسی: اردو‌های تدارکاتی تیم ملی واترپلو تعطیل شده است


انتهای پیام/

اظهارات ملی پوش واترپلو کشورمان درباره مسائل مختلف در این رشته

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار