عباسی: اردو‌های تدارکاتی تیم ملی واترپلو تعطیل شده است

ملی پوش تیم ملی واترپلو گفت: اردو‌های تیم ملی تعطیل شده است و ما برای موفقیت نیاز به اردوی تدارکاتی داریم.

محمد جواد عباسی ملی پوش واترپلو کشورمان در گفتگو با خبرنگار پایه و آبی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، تمرینات تیم ملی واترپلو از تاریخ ۱۷ فرودین ماه آغاز شده است. مشکل اصلی تیم ملی واترپلو نداشتن حقوق،  سفر تدارکاتی و نداشتن  مکمل های مناسب است. مدام به ما می گویند در جنگ اقتصادی هستیم و به همین جهت حقوق نمی دهند وبرای ملی پوشان انگیزه ای باقی نگذاشته اند. اگر در جنگ اقتصادی هستیم تعطیل کنند و مدیران نیز مانند ما حقوق دریافت نکنند. اگر فقط  ۱۰۰۰ تومان از حقوق یک مسئول کم کنیم صدای آن ها در می آید.

عباسی: اردو های تدارکاتی تیم ملی واترپلو تعطیل شده است/ تنها کادر فنی به وعهده های خود عمل کرده است

او افزود: حدود ۱ سال در تیم ملی به دلایل شخصی حضور نداشتم. پس از انتخابی المپیک ریو چین چیریچ سرمربی تیم ملی واترپلو و رضایی مربی تیم من را به تیم ملی دعوت کردند و اعلام کردند قرار است تیم ملی جوان شود. من هم با کمال میل دعوت را پذیرفتم و تمامی بازیکنان تا فرودین ۱۳۹۷ هیچ گونه حقوقی دریافت نکردند.آن ها انتظار مدال از تیم ملی واترپلو داشتند و ما نیز از تمام جانمان مایه گذاشتیم و در نهایت مدال بازی های آسیایی را پس از ۴۴ سال کسب کردیم. تیم ملی سیر صعودی خوبی را پیش گرفته بود. در آن زمان برای تیم ملی سفر تدارکاتی خوبی در نظر گرفته شد بود و فدراسیون و وزارت ورزش و جوانان بسیار پی گیر واترپلو بودند. همچنین این نکته را نیز باید بیان کنم که پیش از اعزام به بازی های آسیایی برای بازیکنان هف را مشخص کردند و اردو ها و مکمل ها و حتی پزشک تیم را اعلام کردند.

عباسی در ادامه عنوان کرد: در حال حاضر برای ملی پوشان هیچ انگیزه ای وجود ندارد.سفر های تیم ملی واترپلو قطع شده است و ما به شدت برای موفقیت به سفر تدارکاتی نیاز داریم. در داخل ایران باشگاه های معتبر نداریم که همیشه بدن هایمان آماده باشد. مسئولان باید تلاش کنند تا مشکلات مالی رفع شود.بار ها گفته اند مشکلات حل می شود اما تاکنون چیزی ندیده ایم. همچنین کیفت غذاها بسیار پایین است و همه ی این مشکلات زنجیر وار به هم وصل است. بودجه فدراسیون از سوی وزارت ورزش کم شده است و فشار زیادی روی فدراسیون وجود دارد.

هنوز پاداش بازی های آسیایی پرداخت نشده است

ملی پوش واترپلو اظهار کرد: واترپلو در کشور ما ورزش قهرمانی نبوده است اما ما در آسیا خود را ثابت کردیم و به این رشته جان دوباره داده ایم. چرا می گویند پول نداریم اما به بازیکنان فوتبال پاداش می دهند! آیا خون آن ها از ما رنگین تر است؟ فوتبالی ها در سال های اخیر مقامی کسب نکرده اند اما باز به آن ها بها داده می شود. هنوز پاداش بازی های آسیایی جاکارتا پرداخت نشده است و هر بار به ما برای دریافت پاداش یک قولی می دهند. یکبار گفتند حواله های ۲ میلیون تومانی پرداخت می شود و بار دیگر گفتند در فرودین ماه  پاداش را می پردازیم اما تاکنون پرداخت نشده است.

عباسی: اردو های تدارکاتی تیم ملی واترپلو تعطیل شده است/ تنها کادر فنی به وعهده های خود عمل کرده است

او گفت:در حال حاضر دیسک کمر دارم و دنبال درمان هستم اما در کنارش تمرینات تیم ملی را نیز دنبال می کنم.وقتی با بازیکنان صحبت کنید متوجه می شوید که انگیزه ندارند‌.بعد از بازی های آسیایی به ما گفتند قرارداد های مالی افزایش می یابد اما این اتفاق نیافتاد. همچنین امسال لیگ واترپلو به سختی برگزار شد و ما در آن شرکت کردیم. پس از کسب برنز بازی های آسیایی طبق قول داده شده قرار بود پای سکو به ما پاداش بدهند که فردای آن روز خیلی کمتر از آنچه که قول داده بودند پاداش دادند.

نسل طلایی واترپلو در حال سوختن است

عباسی افزود: برای واترپلو هیچ اتفاق مثبتی برایش نیفتاده است. نسل طلایی که درست شده است در حال سوختن است و کم کم بازیکنان از تیم جدا خواهند شد. تنها کسانی که وعده دادند و عملی کردند چیریچ و رضایی سرمربی و مربی تیم ملی و کادر فنی بودند. کادر فنی برای همه ی رده های تیم ملی زحمات زیادی می کشند و باید قدردان زحمات آن ها بود.اگر اکنون به واترپلو رسیدگی نشود شاید ۲۰ سال آینده هم نتوان مدالی کسب کرد.

او در پایان اظهار کرد:پس از بازی های آسیایی تیم های رقیب چین و ژاپن بسیار تمرین کردند. چین دو بازیکن مونته نگرو را جذب و قزاقستان سه بازیکن صربستانی را جذب کرده است.چین توانست در لیگ جهانی و ورد کاپ و لیگ اسپانیا شرکت کند.رقبای ما تلاش زیادی می کنند و از ما خیلی جلوتر هستند. قوانین جدیدی برای واترپلو تصویب شده است که اگر در بازی های تدارکاتی شرکت نکنیم نمی توانیم خود را با این قوانین تطابق دهیم.اگر برای بازی های آسیایی سفر تدارکاتی اعزام نمی شدیم مطمین باشید مدالی کسب نمی شد.


بیشتر بخوانید:

تعیین تکلیف نهایی نحوه اداره استخر آزادی

استخر قهرمانی آزادی به شنا رسید

حل مشکل استخر آزادی ظرف ۴۸ ساعت آینده


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار