انتقال پرندگان بوستان ساعی به باغ پرندگان

طرح انتقال پرندگان بوستان ساعی که از سال گذشته تاکنون در شهرداری تهران در دست بررسی است، مراحل پایانی خود را طی می‌کند.

جمعه////////////انتقال پرندگان بوستان ساعی به باغ پرندگانبه گزارش خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، انتشار تصاویری از شرایط نامناسب نگهداری پرندگان در بوستان ساعی، موجب اعتراض شهروندان و برخی از حامیان و دوستداران محیط زیست شد.

این اعتراض در حالی است که روزانه تصاویر جدیدی از شرایط نامناسب نگهداری پرندگان این بوستان در فضای مجازی منتشر می‌شود و این تصاویر بیانگر این موضوع است که شرایط نگهداری این پرندگان مطلوب نیست.

خدامی معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۶ در گفتگو با خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در این باره گفت: از حدود ۳۰ سال گذشته این پرندگان به تشخیص مدیریت وقت شهرداری تهران، در جهت آموزش و یادگیری کودکان در این بوستان نگهداری می‌شوند تا کودکان و مراجعان بتوانند با حیات وحش و نحوه زیستن آن‌ها آشنا شوند.

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۶ ادامه داد: این طرح و مدل برای مدیریت شهری قبلی بود، اما امروز ما به این نتیجه رسیدیم که دیگر امکان نگهداری این تعداد پرنده که نزدیک به ۴۰۰ عدد هستند، در بوستان ساعی و درون قفس برای شهرداری وجود ندارد.

خدامی با اشاره به این موضوع که در هیچ کجای دنیا مشاهده نمی‌کنید که تعدادی پرنده را در مجاورت یکدیگر در یک قفس نگهداری کنند، گفت: قفس‌های موجود در بوستان ساعی نه هواخور مناسبی دارند و نه پرندگان نور مناسب دریافت می‌کنند که این خود موجب بروز بسیاری از بیماری‌ها برای پرندگان و انتشار آن به بازدید کنندگان می‌شود.

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۶ تهران ادامه داد: با بررسی‌های صورت گرفته تصمیم بر آن شد که این پرندگان به باغ پرندگان در منطقه ۴ که فضایی بزرگتر دارد، انتقال یابند.

خدامی ادامه داد: برنامه‌ریزی‌ها برای انجام این کار از سال گذشته انجام شد که در نهایت با موافقت رئیس محیط زیست شهرداری تهران، انتقال این تعداد از پرندگان مراحل پایانی خود را سپری می‌کند.

وی با اشاره به انتشار برخی از تصاویر در فضای مجازی از وضعیت نامناسب و بیماری تعدادی از پرندگان در بوستان ساعی گفت: نگهداری این تعداد پرنده در بوستان ساعی تا به امروز به بهترین شکل ممکن انجام شده است.

خدامی با بیان این مطلب که دامپزشک به صورت هفتگی شرایط پرندگان را مورد بررسی قرار می‌دهد و هیچ گونه بیماری در بین پرندگان تا به امروز مشاهده نشده است، افزود: بحث تغذیه پرندگان نیز به صورت مداوم و روزانه در حال انجام است و در این مورد می‌توان گفت که از لحاظ خوراک و دامپزشکی هیچ گونه مشکلی وجود ندارد.

خدامی با اشاره به اینکه تنها علت انتقال این پرندگان، بحث نگهداری آن‌ها در قفس است، افزود: برای کودکان و علاقه‌مندان به محیط زیست قابل قبول نیست که در یک مکان دولتی و نیمه دولتی که زیر نظر شهرداری تهران است، ۴۰۰ پرنده را این گونه درون قفس نگهداری کند.

وی در پاسخ به این پرسش که پیشنهاد این انتقال چه زمانی عملیاتی می‌شود، گفت: در این باره پیشنهاد ما به معاون خدمات شهرداری تهران ارائه و در نهایت به مدیر محیط زیست شهرداری تهران ارجاع شد.

خدامی ادامه داد: پس از بررسی جوانب کار و عوامل زیست محیطی انتقال این تعداد از پرندگان بوستان ساعی به باغ پرندگان در منطقه ۴ مورد موافقت قرار گرفت.

وی درباره نهایی شدن پرونده انتقال پرندگان پارک ساعی به باغ پرندگان گفت: تمام تلاش ما این است که بتوانیم تا ۱۵ روز آینده پرونده انتقال پرندگان را نهایی کنیم و این انتقال انجام شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۱ ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۸
پارك ساعي توي يه گوديه كه هر چي دوده ميريزه توش
آخرین اخبار