اختصاص ۲ میلیارد دلار از «صندوق» توسعه ملی برای جبران خسارات سیل

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: ۲ میلیارد دلار برای جبران خسارت‌های سیل فرودین ماه امسال اختصاص می‌یابد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ،هادی قوامی نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی ، در حاشیه بازید از روند نوسازی بافت فرسوده دوگنبدان اظهار کرد: یکی از مهمترین دغدغه‌های مجلس شورای اسلامی کاهش بیکاری و ایجاد اشتغال است و در این زمینه تاکنون گام‌های موثری برداشته شده است.

وی با اشاره به اینکه ۱۲۵۰۰ میلیارد تومان از محل صندوق توسعه ملی برای توسعه اشتغال در مناطق روستایی ـ عشایری اختصاص یافت، عنوان کرد: مجلس برای کاهش بیکاری از هیچ کوششی دریغ نمی‌کند.

قوامی ابراز کرد: ۵ درصد اعتبارات ماده ۱۰ و ۱۲ مدیریت بحران معادل ۲۲ هزار میلیارد تومان برای جبران خسارت سیل در استان‌های سیل زده از جمله لرستان، گلستان و خوزستان اختصاص داده می‌شود.

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی افزود: با توجه به محدودیت‌های مالی که با توجه به طرح لحاظ شده بخشی از اعتبارات ردیف‌های بودجه کم می‌شود و در صورت کسری با مجوز مقام معظم رهبری از صندوق توسعه برداشت می‌شود.

قوامی ادامه داد: در بودجه امسال بیش از ۶۲ هزار میلیارد تومان برای نوسازی و احداث زیر ساخت‌های عمرانی کشور از جمله رفاهی، کشاورزی و آب پیش‌بینی شده است.

حقوق‌های زیر ۲ میلیون تومان، ۴۴ درصد افزایش می‌یابد

 قوامی افزود: با توجه به نرخ تورم در کشو، مجلس با بررسی‌هایی که انجام داد پیشنهاد داد حقوق افرادی که سطح حقوق پایین تری دارند تا ۴۴ درصد افزایش یابد.

وی ادامه داد: مجلس شورای اسلامی در بخش دوم افزایش حقوق مصوب کرد که متناسب با سقف اعتبار موجود، حقوق کارکنان دولت تا ۱۰ درصد افزایش یابد.

وی بیان کرد: همه کارکنان دولت اعم از قراردادی و پیمانی جدای از این افزایش ۱۰ درصدی، چهار میلیون ریال به حقوق آن‌ها اضافه می‌شود.

قوامی تصریح کرد: تلاش شده با بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود، جدول افزایش حقوق‌ها به طور شفاف مشخص شود تا در این راستا دست دولت نیز برای پرداختی‌ها باز گذاشته شود.

وی گفت: رعایت عدالت یکی از مهمترین فاکتور‌های در نظر گرفته شده در پرداخت حقوق به کارکنان دولت است.

قوامی گفت: عده‌ای از مردم برای تامین معیشت خود تحت فشار هستند و دولت و مجلس موظف هستند که به این افراد بیشتر توجه کنند.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.