در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

معمای بی‌پاسخ نصب دستگاه پوز در مطب پزشکان/ قوه قضائیه، تعزیرات یا اداره مالیات؛ کدام مسئولند؟

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی گفت: هیچ بخشنامه‌ای درباره پیگیری نصب دستگاه پز در مطب پزشکان به این سازمان ارسال نشده است.

به گزارش خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، تمام پزشکان موظف به تهیه و استفاده از دستگاه پز در مطب‌های خود هستند، اما این موضوع توسط اکثر پزشک‌ها رعایت نمی‌شود و به دلیل فرار مالیاتی از دستگاه پوز جهت دریافت حق ویزیت استفاده نکرده و برای دریافت حق ویزیت خود از بیماران پول نقد طلب می‌کنند.

این در حالی است که نمایندگان مجلس شورای اسلامی در قانون بودجه ۹۸ استفاده تمام پزشکان از دستگاه پوز جهت دریافت حق ویزیت برای معاینه بیماران را تصویب کرده است.

غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضاییه در اولین نشست خبری خود با اشاره به لزوم نصب دستگاه‌های پوز در مطب‌های پزشکان اظهار کرد: ما اعتقاد داریم تمام داد و ستد‌ها باید برمبنای قانون باشد تا دولت بتواند مالیات دریافت کند.

وی تاکید کرد: نصب دستگاه پوز در مطب پزشکان بر عهده تعزیرات حکومتی است و در حوزه قوه قضاییه نیست؛ اما به دادستان‌ها توصیه کردیم هر جایی که حقوق مردم از بین رفت ورود پیدا کنند.

اما در ادامه سید یاسر رایگانی سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی کشور در گفتگو با خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در واکنش به این موضوع که سازمان تعزیرات حکومتی کشور موظف به پیگیری نصب دستگاه پوز در مطب پزشکان است، اظهار کرد: در این خصوص وظیفه‌ای برای سازمان تعزیرات حکومتی کشور تعریف نشده است.


بیشتر بخوانید: سازمان تعزیرات در سال ۹۷ کدام میلیاردر‌ها را نقره داغ کرد؟/فروش بلیت چارتری هواپیما در نوروز ممنوع شد


وی با بیان اینکه اگر درباره این موضوع یا هر موضوع دیگری، تکلیفی بر عهده ما گذاشته شود آماده انجام وظایف هستیم، افزود: قانون گذار باید با حضور رئیس سازمان تعزیرات حکومتی کشور در خصوص این موضوع به یک جمع بندی نهایی برسد و پس از ابلاغ و یا صدور بخشنامه به سازمان تعزیرات حکومتی، این سازمان را موظف به پیگیری امور کند.

هیچگونه بخشنامه‌ای جهت پیگیری نصب دستگاه پز در مطب پزشکان دریافت نکرده‌ایم/ سازمان امور مالیاتی باید پیگیر عدم نصب دستگاه پز در مطب‌ها باشد

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی کشور با اشاره به اینکه تاکنون هیچ بخشنامه و یا ابلاغیه‌ای در خصوص پیگیری نصب دستگاه پوز در مطب پزشکان به دست ما نرسیده است، خاطرنشان کرد: بحث اصلی موضوع فرار مالیاتی است و براساس قانون سازمان امور مالیاتی کشور باید به ماجرا ورود پیدا کند.

انتهای پیام/

توضیحات رایگانی درباره نصب دستگاه پوز در مطب پزشکان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سید محمود روحانی
۲۲:۱۵ ۰۷ مهر ۱۳۹۸
چند وقت پیش وقت دکتر متخصص داشتم قبل از عزیمت به مطب تقریبا ۳ ساعت قبل منشی باهام تماس گرفت که ::حتما پول نقد برای ویزیت همراه بیارین دستگاه پوز نداریم.خیلی برام عجیب بود .ظاهرا پزشکان محترم برای منشی ها تارگت گذاشتن که چند نفر رو باید نقدی بگیری و چند نفر رو پوز.
انقدر برخی پزشکها تو این چند ساله پول پارو کردن .ک بیخود نیست اکثرا گرفتار ساخت و ساز و شغل های واردات و صادرات و تاسیس داروخانه و غیره شدن.چون کلی بهشون پول جمع شده.
Iran (Islamic Republic of)
حجت
۰۸:۳۴ ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۸
البته باید گفت همه دکترا اینطوری نیستن. فقط اون انگلاشش که پست و مقام دارن اینطورین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۳ ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۸
دولت اگه بخواد کاری انجام بده خیلی راحت میتونه ولی از انجا که پزشکان شدن بخشی از بازار و یه جوری بازاری هستند و مملکت هم مال بازاریا است.
Iran (Islamic Republic of)
محمد رحیمی
۲۱:۴۶ ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۸
چه فایده ای داره دستگاه پوز.می فرستن بیرون ومی گن کارت به کارت کن.چون واسه خودم اتفاق افتاد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۸ ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۸
تو این کشور ازکارگرو کارمند و بازنشسته تا کاسبا باید مالیات بدن.‌اونوقت دکترای ما که پول پارو میکنند از دادن مالیات با ترفندهای خاص خودشون فرار میکنند. هیچ کسی هم با اونا کار نداره.‌چطور زورشو دارند از مردم بدبخت مالیات بگیرن ولی زورشون به پزشکا نمیرسه. این همه دستگاههای باصطلاح نظارتی کجا هستند.‌
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۹ ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۸
من درمانگاه رفتم پول نداشتم گفتم کارت میکشم گفت قطعه سه تا دستگاه پوز دارند چند دفعه دیگه هم رفتم داخل درمانگاه داروخانه هم داره باز بعد چند روز رفتم دوباره گفتند دستگاه پوز خرابه رفتم پیش رئیس درمانگاه وقتی مشکل را گفتم یه پیر مردی بود چنان بر آشفته شد که میخواست بهم حمله کنه انگار درمانگاهها هم دوست ندارن اجرا بشه
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۷:۵۳ ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۸
پزشکان ایران پردرامدنرین پزشکای دنیا هستند و کمترین مالیات دهندگان جهان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۳ ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۸
بجز برخورد با دست فروشان و موتورسیکلت سواران که برای یک لقمه نان از روی بیکاری روی آوردن به این کار و با خشونت باهاشون رفتار میکنید اما پزشکانی که درآمد دیدن یک بیمار ویزیتش بالا ۶۰یا۷۰هزار تومان است یعنی اگر بیست تا بیمار ببینند در روز میشود یک میلیون و دویست هزار تومان که خیلی بیشتر از اینهاست درآمدشان اما چون مسؤلان درک درستی از فقر مردم ندارن این گونه در آمدها رو ناچیز میبینند
Iran (Islamic Republic of)
خليلي
۱۵:۱۳ ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۸
بنده مطب يه خانوم دكتر ميرم براي ويزيت. وقتاش تلفنيه و تلفن گويا همون اولش ميگه مطب فاقد كارت خوان است. پول پارو ميكنه ها. پوووووول. ولي حاضر نيست ماليات بده. بعد همينا وقتي ميرن خارج كشور مشغول به كار ميشن، با طيب خاطر بيست درصد ماليات تقديم دولتهاي خارجي ميكنند
Canada
ناشناس
۱۷:۰۹ ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۸
بله اونجا مالیات می دن چون می دونن خرج رفاه مملکت می شه
Iran (Islamic Republic of)
محمدي
۲۲:۱۹ ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۸
تعرفه ویزیت پزشکا خیلی بالاست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۳ ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۸
والا ما پزشکی و کارت خوان هم از همان بدو شروع کار داریم و هر ساله مالیات هم می دهیم
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۴:۱۰ ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۸
متاسفانه نظارت بر پزشکان از سوی اداره ی مالیات ووزارت بهداشت نه تنها در مسئله ی مالیات بلکه در مسئله ی زیر میزی ودریافت ویزیت های نامتعارف ضعیف است به نظرم وقت آن رسیده دستگاه قضایی در این ماجرا ورود پیدا کند.
Canada
ناشناس
۱۴:۰۳ ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۸
من موافق گذاشتن کارت خوان در مطبم هستم به شرطی که تعرفه آزاد شود و یا حداقل به میزان تورم رشد کند. در غیر این صورت به ازای هر یک ریالی که مالیات می دهم مجبورم مابه ازای آن را از طرق مختلف از بیمار بگیرم.
Iran (Islamic Republic of)
عبدي
۱۵:۲۱ ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۸
اين عدالته؟؟؟ شماها كه ژست تحصيلكرده ها رو به خودتون ميگيرين و ادعاي روشنفكري دارين و هي دم از دموكراسي ميزنين ،چطوره كه وقتي بحث تكس و ماليات پيش مياد شونه خالي ميكنين؟ ماليات شاخصه دموكراسيه. با همين مالياتها درس خوندين و بزرگ شدين و دانشگاه رفتين و بيمارستانهاي آموزشي در اختيارتون بوده. حالا كه روزانه و ماهانه پولهاي هنگفت همين ملت ماليات بده تو حساباتون سرازير ميشه، حاضر نيستين ماليات بدين. ما كه كاري از دستمون برنمياد. فقط به خدا واگذارتون ميكنيم. ياعلي
Iran (Islamic Republic of)
حجت
۱۵:۲۹ ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۸
آیا این آزادی قیمت هم باید در هزینه های زندگیتان پرداخت شود یا چون شما با بقیه فرق دارید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۸ ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۸
متاسفم
Iran (Islamic Republic of)
ترابي
۱۷:۰۶ ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۸
خدا نگذره ازتون.
Canada
در پاسخ به عبدی
۱۷:۰۷ ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۸
بله عین عدالت است
اگر به ادعای شما تحصیل رایگان کردیم به ازای آن دو برابر مدت تحصیل اجبارا در منطق محروم مفت کار کردیم آیا شما هم که تحصیل رایگان کرده اید در مناطق دور افتاده مفت خدمت کرده اید؟
Iran (Islamic Republic of)
نوشين
۱۷:۱۰ ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۸
اون سالهايي رو كه پدرها و برادرهاي ما، درس و دانشگاه رو رها كردند و رفتند جونشونو براي آرامش شماها دادند تا بتونيد تو دانشگاه درس بخونيد رو فراموش كرديد؟؟؟ نخوريد اين پولا رو بحق علي
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۷:۱۳ ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۸
فقط آمريكا و اسراييل دشمن ملت ايران نيستند. پزشكهايي كه ماليات نميدند هم دشمن ملت اند.
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۷:۱۶ ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۸
پس اون سوگندنامه بقراط رو چرا ادا ميكنيد؟ شماها كه فقط بلديد مردم بينواي مظلوم بيمار رو سركيسه كنيد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۹ ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۸
متاسفم براي دولتمردان كه يه خدمت به اين سادگي رو هم نميتونن در حق مردم انجام بدند. آخه اجراي اين قانون كاري داره كه همش به همديگه پاس ميدين؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۱ ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۸
امام فرمودند مردم ولي نعمتند. حضرت امام! كجايي ببيني خادمان ملت چجوري دارند از خجالت ولي نعمتهاشون در ميان!!!!!
Canada
ناشناس
۱۳:۵۸ ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۸
اگر دولت اصرار داره کارت خوان بذاریم باید تعرفه رو آزاد کنه اگر هم بخواد زور کنه ما راههای دور زدنش رو بلدیم.
Germany
بهرام
۱۳:۵۲ ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۸
ممنوع شدن هر نوع کالای امریکایی در دستور کار دولت قرار گیرد
Netherlands
علی محرابی
۱۳:۴۴ ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۸
فقط میتوانم بگویم که متاسفم....
Canada
ناشناس
۱۲:۳۸ ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۸
اقایون دکتر انقدر پول پرست نباشید این دنیا دو روزه رحم کنید به مردم مریض
Germany
بسیجی
۱۳:۵۱ ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۸
دولت محترم جلوی واردات مکمل های ورزش امریکایی را بشدت تمام بگیرد
Canada
ناشناس
۱۳:۵۶ ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۸
اره والا به همدیگه رحم کنیم تا خدا به ما رحم کنه
Canada
ناشناس
۱۲:۳۲ ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۸
اینم قشر تحصیل کرده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۱ ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۸
دولت فقط ازکارمندان کم درآمدمالیات بالامی گیرد بقیه صنوف باپرداخت مالیات کم ازطریق خوداظهاری یا عدم پرداخت مالیات خودرا معاف می کنند بایدمالیات ازهمه ی صنوف گرفته شود تا کشوربدون نفت اداره شود
Iran (Islamic Republic of)
سید علی موسوی
۱۲:۱۵ ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۸
با سلام . همانطور که عزیزان میدانند اداره کل ممالک جهان توسط بخش اعظمی از مالیاتی که از مردم دریافت می شود . ولی متاسفانه در کشور عزیز ما فقط کارمندان و کارگران ماه به ماه مالیات گرفته می شود و نیز مقرری پرداخت ماه اول سال به حساب صندوق میرود ولی قسمت اعظم مالیات که عادی و دریافت آنها خیلی بالاست متاسفانه با ترفندهای مختلف از پرداخت مالیات فرار میکنند مخصوصا پزشکان و با حیله های متعدد و تکراری اینکه دستگاه ما خراب و یا شماره کارت همسر و بچه هاشون و شماره منشی خود را به شما میدن و به شما میگن برو به این شماره پول درمان و ویزیت خود را پرداخت کن و هیچ قانونی جلودار آنها نیست و فقط اینجا به کارمندان و کارگران دولتی ظلم واقع میشه . ممنونم اگر با چنین افرادی برخورد قانونی شود . با تشکر
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
علي
۱۰:۵۶ ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۸
دكتري كه جراح شده متخصص شده يا فوق تخصص شده اگر درس خونده پس بايد كه ماليات بده.اخه دكتر بيچاره مگر پول نقد ت كجا ميذازي؟ اگه داخل بالشت هست كه هيچ اگه داخل حسابت هست بازم متوجه موجوديت ميشن. پس دكتر فرار نكن از ماليات .
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۰:۴۹ ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۸
این چه استدلالیه دیگه، مگه چیزی که قانون میشه لازم الاجرا نیست عدم نصب پوز یک تخلف صنفی و قاعدتا برعهده تعزیرات است و حتی طبق قانون اگر بخشنامه ای برخلاف قانون باشد از درجه اعتبار خارج است و نمیتوان عدم وجود بخشنامه که یک چیز درون سازمانی است را دلیل عدم اجرای قانون قرار داد.
Iran (Islamic Republic of)
مسعود
۱۰:۲۶ ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۸
مشکل در بی فرهنگی ما مردم است از جمله پزشکانی که بعضی هدفشان از ورود به این صنف پاروکردن پول بوده و بس
پس مشکل پزشکان هستند و تعلل و مسامحه قوه قضائیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۹ ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۸
رفتم دکتر حانم منشی به دروغ میگه پوز کار نمیکنه میگه باید پول نقد بیاری این درسته برای فرار از پرداخت مالیات با بیمار اینجوری رفتار بشه
آخرین اخبار