آموزش و پرورش در هفته‌ای که گذشت؛

از سرانجام تنبیه بدنی دانش‌آموز به وسیله معلم تا نبود عزم کافی دولت برای اجرای رتبه بندی فرهنگیان

آموزش و پرورش در هفته گذشته با اخباری حول اما و اگر‌های رتبه بندی فرهنگیان سپری شد.

از سرانجام تنبیه بدنی دانش‌آموز به وسیله معلم تا نبود عزم کافی دولت برای اجرای رتبه بندی فرهنگیانبه گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، آموزش و پرورش در هفته گذشته با اخباری چون اما و اگر‌های رتبه بندی فرهنگیان از نگاه بهارستانی‌ها،  عاقبت تنبیه خطرناک آقا معلم و سرانجام تکمیل ظرفیت آزمون پایه هشتم مدارس سمپاد سپری شد.

دولت عزمی برای اجرای رتبه‌بندی فرهنگیان ندارد/ آموزش و پرورش نباید درگیر بازی‌های سیاسی شود

اسدالله عباسی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس درباره سازوکار لازم برای تحول در آموزش و پرورش اظهار کرد: برای آنکه در آموزش و پرورش تحول واقعی داشته باشیم باید ساختار و محتوا دگرگون شود و با این رویکردی که اکنون برنامه‌ریزان در پیش گرفتند آموزش و پرورش دگرگون نخواهد شد و کیفیت آموزشی ارتقا نمی‌یابد.

وی افزود: اکنون مطالبات زیاد و حقوق پایین آموزش و پرورش را دستخوش ناملایماتی کرده است و همزمان با تغییر ساختار باید وضعیت معیشتی معلمان و طرح‌هایی همچون رتبه‌بندی فرهنگیان مورد توجه قرار گیرد، اما اکنون می‌بینیم که دولت عزمی برای اجرای این طرح ندارد.
 
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بیان کرد: مدیران در مدیریت کلان آموزش و پرورش به ویژه در حوزه ستادی دچار روزمرگی شده‌اند و تغییر و تحولی را شاهد نیستیم.

ماجرای تنبیه بدنی دانش‌آموز تهرانی/ پرونده مدیر مدرسه به هیئت تخلفات اداری ارجاع شد

مسعود ثقفی مشاور مدیرکل شهر تهران و رئیس اداره اطلاع رسانی آموزش و پرورش تهران درباره ماجرای تنبیه بدنی یکی از دانش‌آموزان تهرانی بیان کرد: متاسفانه در یکی از مدارس کاردانش منطقه پنج تهران مدرس دوره صنایع چوب که یکی از نیروهای شرکتی بوده و طبق قانون برون سپاری در مدارس فعالیت داشته است، با یکی از هنرجویان پایه دوازدهم رشته صنایع چوب درگیر شده و هنرجو از ناحیه چشم آسیب می‌بیند.
 
مشاور مدیرکل شهر تهران بیان کرد: این حادثه هم به وسیله نیروی شرکتی بوده است و این فرد از ورود به همه مدارس ممنوع شده است، پرونده مدیر مدرسه نیز به هیئت تخلفات اداری ارجاع داده شده است.

سرانجام تکمیل ظرفیت آزمون پایه هشتم مدارس سمپاد به کجا رسید؟

فاطمه مهاجرانی رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و باشگاه دانش‌پژوهان جوان درباره تکمیل ظرفیت دانش‌آموزان در پایه هشتم مدارس سمپاد بیان کرد: با توجه به اینکه هنوز هیئت امنایی برای مدارس سمپاد شکل نگرفته است، بنابراین اجازه برگزاری آزمون برای جذب دانش آموز در پایه هشتم را نداریم.

مهاجرانی تصریح کرد: برای مجوز جذب دانش‌آموز در میان پایه در شرایطی که هیئت امنا هنوز مشخص نشده است، نیازمند صدور مجوز از دستگاه‌هایی مانند شورای عالی آموزش و پرورش یا دفتر وزارتی هستیم که هنوز از این دستگاه‌ها مجوزی صادر نشده است.

آخرین وضعیت تعیین تکلیف تبدیل وضعیت معلمان حق التدریس

قاسم احمدی لاشکی نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس درباره استخدام و تغییر وضعیت نیرو‌های حق التدریس هم اظهار کرد: طبق قول‌های وزیر آموزش و پرورش، آیین نامه استخدامی به سازمان امور اداری و استخدامی فرستاده شده است تا هرچه زودتر حق التدریس‌ها تعیین تکلیف شوند البته طبق مصوباتی که در مجلس داشتیم حق التدریس‌هایی که کد شناسه دارند نیاز به آزمون ندارند؛ همچنین معلمان پیش دبستان باید وارد دانشگاه فرهنگیان شوند و آموزشیاران نهضتی هم باید در آزمون آموزش و پرورش شرکت کنند.

تدوین دستورالعمل آمادگی کلاس‌های درس در شرایط بحران

امیرعلی نعمت الهی قائم مقام وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه اقداماتی برای بهبود حوزه سلامت در آموزش و پرورش انجام شده است، گفت: درس سلامت و بهداشت برای اولین بار اجرا شده است، ۲ واحد درسی در دانشگاه فرهنگیان و درسنامه جامع سلامت دانش آموزان در نظر گرفته شده است.

نعمت الهی با اشاره به اینکه ترویج فرهنگ ایمنی و سلامت از دیگر برنامه‌هاست، گفت: آیین نامه و دستورالعمل آمادگی کلاس‌های درس در شرایط بحران تاکید رئیس جمهور و وزیر آموزش و پرورش است و باید هرچه زودتر تدوین شود.

وی اظهار کرد: به همه مدیران کل توصیه می‌کنم موضوع ورزش و تربیت بدنی برای پایه‌های اول، دوم و سوم با استفاده از ظرفیت‌های قانونی مورد توجه باشد و نسبت به تغییر کاربری اقدام کنند.

تغییرات بن کارت‌های دانش‌آموزی برای نمایشگاه کتاب ۹۸

علی رمضانی مدیر کل امور فرهنگی هنری، اردو‌ها و فضای پرورشی درباره اعطای بن کتاب دانش‌آموزی به مناسبت نمایشگاه کتاب اظهار کرد: امسال طبق تفاهم‌نامه‌ای که با وزارت ارشاد داشتیم بن کتاب دانش‌آموزی به دانش‌آموزان اعطا نمی‌شود و راهکارهای جایگزین را انتخاب کرده‌ایم.

وی ادامه داد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده در نظر داریم تا ۸۰ هزار دانش‌آموز از شهر تهران، شهرستان‌های تهران، البرز و قم برای بازدید از نمایشگاه کتاب اقدام کنند و به هر کدام از این مدارس بازدیدکننده یک میلیون تومان کتاب ارسال شود.

مدیر کل امور فرهنگی هنری، اردو‌ها و فضای پرورشی با اشاره به اینکه این کتاب‌ها بنابراین شرایط مدرسه و منطقه انتخاب می‌شوند، گفت: با توجه به این پیشنهاد، اعتبار اولیه برای خرید کتاب در شهر تهران یک میلیارد تومان، در شهرستان‌های استان تهران، قم و البرز هرکدام ۵۰۰ میلیون تومان است، اما شرایطی فراهم کردیم تا چنانچه نیاز به کتاب‌های بیشتری وجود داشت اعتبار آن را تأمین کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار