افتتاح کارگاه بازآموزی در فرآیند طلاق در استان مرکزی

کارگاه ۲ روزه بازآموزی در فرآیند طلاق در استان مرکزی آغاز شد.

افتتاح کارگاه بازآموزی در فرآیند طلاق در استان مرکزیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ کارگاه بازآموزی مداخله در فرایند طلاق با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی در اراک آغاز به کار کرد.

حجت‌الله درودگر معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان مرکزی در حاشیه این کارگاه در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ گفت: لازمه موفقیت مراکز مشاوره خانواده برگزاری دوره‌های آموزشی است و به همین منظور یک دوره کارگاه آموزشی با حضور دو تن از اساتید برتر کشوری به مدت دو روز برگزار شده تا شاهد کاهش تعداد طلاق در سطح جامعه باشیم.

درودگر افزود: بر اساس قانون حمایت خانواده قوه قضاییه راه‌اندازی مراکز مشاوره خانواده در کنار دادگاه‌های خانواده را در دستور کار خود قرار داده که خوشبختانه در استان مرکزی در اکثر شهرستان‌ها این مراکز مشاوره راه اندازی شده و فعالیت خودشان را انجام می‌دهند.

وی اضافه کرد:کلیه پرونده‌هایی که با موضوع اختلاف خانوادگی مطرح می‌شوند قبل از ثبت پرونده در دادگستری به مراکز مشاوره ارجاع داده می‌شوند تا مشاورین با استفاده از دانش خود و کمک مددکاران، مشاوران، روانشناسان تلاش کنند و مشکل خانواده‌ها را حل نمایند تا تعداد طلاق‌ها در سطح جامعه کاهش پیدا کند.

افزایشه رتبه کشوری سرمایه اجتماعی استان مرکزی

دانشمند معاون امور آسیب‌ها و مسائل اجتماعی دفتر امور فرهنگی و اجتماعی استانداری مرکزی هم گفت: سرمایه اجتماعی مولفه‌های مختلف از جمله اعتماد اجتماعی؛ رضایت اجتماعی و نشاط اجتماعی دارد که با فعالیت‌ها و برنامه‌ها در استان توانستیم رتبه سرمایه اجتماعی استان در کشور را از۲۶ در سال ۹۳ به رتبه ۱۳ ارتقا دهیم.

دانشمند افزود: کارگاه شفقت درمانی یکی از کارگاه‌هایی هست که می‌تواند برای مشاورانی که در این حوزه فعالیت می‌کنند برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی مثمره ثمر باشد.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.