سلطانی فر:دولت یک ریال هم برای ۱۶ تیم لیگ برتری پرداخت نمی‌کند

وزیر ورزش و جوانان گفت: دولت یک ریال هم برای ۱۶تیم لیگ برتری پرداخت نمی‌کند و هزینه این تیم ها از منابع غیردولتی پرداخت می‌شود.

دولت یک ریال هم برای ۱۶ تیم لیگ برتری پرداخت نمی‌کندبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان پیش از ظهر پنج شنبه در نشست هیئت اندیشه ورزان جوان در استان همدان با تبریک ایام ماه شعبان و تاکید بر بهره مندی از این ماه پربرکت گفت: در روزهای ابتدای امسال شاهد نزول باران در نقاط مختلف کشور بودیم که اگر چه برای بسیاری از استان‌ها نعمت بود اما برای برخی خسارت به همراه داشت.

وی با بیان اینکه ۸۰ درصد سدهای کشور پر آب شدند اما خسارت‌هایی هم وارد شد، گفت: مشکلات و مسائل با یاری جوانان یکی پس از دیگری حل می‌شود کمااینکه جوانان قدم اول را به صورت خودجوش برای کمک و یاری هموطنانمان برداشتند و در این راه پیشرو بودند.

وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: دولت یک ریال هم برای ۱۶ تیم لیگ برتری پرداخت نمی‌کند و هزینه این تیم‌ها حدود ۶۰۰ میلیاردتومان است که از منابع غیردولتی و توسط حامیان مالی و هواداران پرداخت می‌شود.

سلطانی فر به بیانیه گام دوم انقلاب اشاره کرد و گفت: در رویکردهای بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی که از سوی مقام معظم رهبری تبیین و ابلاغ شد محور همه سیاست‌ها و برنامه‌های نظام در گام دوم انقلاب با تمرکز به استفاده از ظرفیت و توجه به جوانان است.

وی با بیان اینکه روی سخن مقام معظم رهبری برای حل بحران‌ها و توسعه و سربلندی ایران با جوانان بود، گفت: این موضوع وظیفه سنگینی را بر دوش مسئولان کشوری برای اعتماد به جوانان در عرصه‌های مختلف به ویژه عرصه‌های مدیریتی کشور قرار داده است.

سلطانی‌فر با اشاره به این که اقدام آمریکا مبنی بر تروریستی خواندن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با هدف ایجاد تنش در ایران انجام شد اظهار کرد: در این شرایط حساس از مردم گرفته تا همه ارکان نظام با صلابت در برابر این اقدام موضع گیری کردند.

وی تاکید کرد: پیامدهای این اقدام آمریکا برخلاف خواسته آن‌ها بود و سبب شد سپاه پاسداران جمهوری اسلامی بیش از پیش در قلوب مردم ایران جا پیدا کند.

بهترین نتیجه تاریخ فوتبال ایران در سال گذشته رقم خورد

سلطانی‌فر از عملکرد ورزش کشور نیز در سال ۹۷ دفاع کرد و گفت: در سال گذشته تیم ملی فوتبال ایران در حالی که در گروه مرگ مسابقات جام جهانی حاضر بود عملکرد خوبی از خود به نمایش گذاشت و بهترین نتیجه تاریخ فوتبال ایران در جام جهانی رقم خورد.

وی تاکید کرد: در بازی‌های آسیایی جاکارتا هم کاروان ایران با کسب ۶۲ مدال بیشترین مدال خود را در طول تاریخ برگزاری این مسابقات کسب کرد.

سلطانی‌فر با اشاره به این که در بازی‌های پاراآسیایی نیز موفقیت کاروان ایران چشمگیر بود گفت: در این دوره از مسابقات ایران در جایگاه سوم جدول رده‌بندی قرار گرفت و در المپیک جوانان نیز نسبت به دوره قبل ۱۲ رده صعود داشتیم.

وی سال ۹۸ را سال مهمی برای ورزش کشور توصیف کرد و اظهار کرد: امیدواریم با تلاش جامعه ورزش کشور سهمیه ورزش ایران در المپیک ۲۰۲۰ را افزایش دهیم و عملکرد موفقی در این دوره از مسابقات داشته باشیم.

سلطانی‌فر گریزی هم به منابع مالی تیم‌های فوتبال لیگ برتری زد و گفت: هزینه کل تیم‌های لیگ برتر فوتبال ایران بالغ بر ۶۰۰ میلیارد تومان است. منبع اعتبارات این تیم‌ها از جمله دو تیم بزرگ پایتخت خارج از منابع دولتی است و از سوی سامانه‌های هواداری تامین می‌شود.

 

انتهای پیام/س

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.