فیروزی: دو و میدانی کاران ما در حال و هوای نتایج دوره قبل قهرمانی آسیا بودند

کارشناس دو و میدانی کشورمان گفت: دوومیدانی کاران ما در حال و هوای نتایج دوره قبل مسابقات در هندوستان بودند و مربیان باید پیش بینی این مسائل را می‌کردند.

به گزارش خبرنگار پایه و آبی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، علی فیروزی کارشناس دو و میدانی کشورمان درباره عملکرد تیم ملی کشورمان در مسابقات قهرمانی آسیا در دوحه قطر اظهار کرد: به نظرم یک مقدار سطح کیفی و رکورد‌ها در مسابقات قهرمانی آسیا بالا بود و تیم ملی کشورمان به جزء چند ورزشکار نتوانستند نتایج خوبی در این رقابت‌ها بدست آورند. دو و میدانی کاران ما در حال و هوای نتایج دوره قبل مسابقات در هندوستان بودند و مربیان باید پیش بینی این مسائل را می‌کردند.

او ادامه داد: یکسری از دو و میدانی کاران برای کسب مدال به مسابقات قهرمانی آسیا رفتند. همچنین تعدادی از ملی پوشان هم آماده برای مسابقات بعدی می‌شدند، بانوان دو و میدانی کار برای کسب تجربه به قهرمانی آسیا اعزام شدند وملی پوشان جوان هم برای سال‌های بعد محک خوبی خوردند. تیم ملی کشورمان در چند ماده در مسابقات قهرمانی آسیا شانس کسب مدال داشت، اما متاسفانه برخی از دو و میدانی کارانمان نتایج خوبی نگرفتند.

فیروزی درباره اینکه پیش بینی مسئولان دو و میدانی برای کسب مدال در مسابقات قهرمانی آسیا درست نبود، گفت: بله مجید کیهانی انتظار مدال آوری از سوی احسان حدادی، بهنام شیری، حسن تفتیان، حسین کیهانی و مرادی را داشت به همین علت پیش بینی  ۵ مدال را در قهرمانی آسیا کرد. حسین کیهانی اعلام کرد که انگیزه چندانی نداشته است و خودش باید در این مورد پاسخگو باشد و تفتیان هم در فینال ماده  ۱۰۰ متر آسیب دید و از شرکت در این رقابت‌ها انصراف داد. به هر حال تفتیان صددرصد آماده نبود و نمی‌دانم اگر در فینال دوی ۱۰۰ متر شرکت می‌کرد در نهایت می‌توانست مدال بیاورد یا نه!

اگر تفتیان مصدوم نمی شد در قهرمانی آسیا مدال می گرفت 

او ادامه داد: تفتیان یک ماه پیش که سهمیه ورودی مسابقات را بدست آورد با نتایجی که در تهران بدست آورد در صورتی که مصدوم نمی‌شد به طور حتم می‌توانست در قهرمانی آسیا مدال بگیرد، اما نمی‌دانم در یک ماه آخر چکار کرد که از آمادگی دور شد.

فیروزی درباره اینکه انگیزه نداشتن دو و میدانی کاران در مسابقات قهرمانی آسیا تاثیر گذار بود، گفت: امام علی ۱۴۰۰ سال قبل گفت: تا عرق کارگر خشک نشده مزدشان را بدهید و مشاهده کردیم که برخی از دو و میدانی کاران در قهرمانی آسیا به دلیل دریافت نکردن پاداش خود بی انگیزه بودند و این موضوع در نتیجه نگرفتن آن‌ها بی تاثیر نیست.

رئیس فدراسیون دوومیدانی در نتیجه نگرفتن دوومیدانی کاران مقصر نیست 

کارشناس دو و میدانی کشورمان درباره اینکه در صورتی که کیهانی پاداش دوومیدانی کاران را می‌داد شاید مدال‌های بیشتری در آسیا دریافت می‌کردیم، بیان کرد: کیهانی رئیس فدراسیون دو و میدانی وظیفه تمرین دادن به ملی پوشان ندارد تا در این باره مقصر باشد. همچنین فدراسیون دو و میدانی پاداش ملی پوشان را به موقع داد، اما پاداش مدال آوری در بازی‌های آسیایی جاکارتا را باید کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و جوانان می‌داد که هنوز پاداش‌ها را نداده است.

امکانات ما در سطح کسب مدال در آسیا نیست 

فیروزی درباره علت ناکامی دو و میدانی کاران کشورمان در رقابت‌های قهرمانی آسیا اظهار کرد: پیشرفت، برنامه ریزی و امکانات بهتر رقیبان ما در آسیا باعث شد که دو و میدانی کاران ما در این رقابت‌ها موفق نشوند. امکانات ما در ورزش دو و میدانی در سطح کسب مدال در آسیا نیست و ما تجهیزات پیشرفته در اندازه رقیبان خود نداریم تا با آن‌ها رقابت کنیم. این واقعیت است که همه امکانات ورزش کشورمان در اختیار فوتبال است.

برای پرورش  ورزشکار در حد حدادی نیاز به بودجه یک تیم فوتبال داریم 

او درباره اینکه راهکار برای پشتوانه سازی جهت پرورش چند دوومیدانی کار خوب در سطح حدادی بیان کرد: برای اینکه چند ورزشکار در سطح حدادی پرورش بدهیم به بودجه کامل تیم‌های استقلال و پرسپولیس نیاز داریم. با امکانات ضعیف نمی‌توانیم چند ورزشکار در حد حدادی درست کنیم. ما به استادیوم ۲ هزار نفری تمرینی و کاربردی برای دو و میدانی نیاز داریم تا قهرمان پرورش بدهیم.

کارشناس دو و میدانی درباره عملکرد بانوان دو و میدانی کار در رقابت‌های قهرمانی آسیا گفت: انتظار کسب مدال از بانوان را در آسیا نداشتیم و نتایج بدست آمده از سوی آن‌ها راضی کننده بود و بانوان توانستند رکورد‌های شخصی خود را در آنجا بزنند. بانوان دو و میدانی کار کشورمان برای اولین بار در رقابت‌های قهرمانی آسیا شرکت کردند و آن‌ها برای کسب تجربه به این مسابقات اعزام شدند.

حدادی برای مسابقات جهانی باید بالاتر از ۶۷ متر پرتاب کند 

فیروزی درباره کسب مدال طلا از سوی حدادی بیان کرد: به نظرم عملکرد حدادی سوای رکوردی که زد عالی بود. حدادی برای موفقیت در دایموند لیگ باید بالای ۶۶ متر پرتاب کند تا مدال بگیرد. همچنین او برای موفقیت در مسابقات جهانی باید بالاتر از ۶۷ متر پرتاب کند.

او درباره کسب مدال نقره از سوی بهنام شیری در پرتاب دیسک تصریح کرد: شیری بهترین رکورد شخصی را بدست آورد و با پرتاب ۰۹/۵۸ متر در جاکارتا چهارم شد و در رقابت‌های قهرمانی آسیا رکورد خوبی بدست آورد و توانست نایب قهرمان پرتاب دیسک شود.

کارشناس دو و میدانی کشورمان درباره اینکه برگزاری اردو‌های خارج از کشوردر نتیجه گیری ملی پوشان تاثیرگذار بود، گفت: بله به طور حتم برگزاری این اردو‌ها تاثیر گذار است و امیدوارم این اردو‌ها برای سایر ورزشکاران هم برگزار شود.

فیروزی درباره تاثیر مربی خارجی حدادی بر روند نتیجه گیری این پرتابگر کشورمان بیان کرد: مک لیکنز قهرمان جهان و المپیک بوده است و به طور حتم تمرین کردن حدادی زیر نظر این مربی در موفقیتش تاثیرگذار بوده است. به هر حال امکانات خاصی در کمپ‌های تمرینی کشور آمریکا وجود دارد و برگزاری اردوی یک ماهه در این کشور در مدال آوری حدادی موثر بوده است.


بیشتر بخوانید: 

طلا و نقره پرتاب دیسک به ایران رسید

کیهانی به مقام چهارم دست یافت / مسلم نیا در جایگاه نهم ایستاد

حسن تفتیان به دور نیمه نهایی صعود کرد


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار