سردار معروفی:

عملیات لایروبی و ضدعفونی مناطق سیل‌زده گلستان در حال انجام است

فرمانده سپاه نینوای گلستان گفت: لایروبی شهر‌های سیل‌زده نیز با همکاری شهرداری‌های تهران، گرگان، آق‌قلا، گمیشان و گروه‌های جهادی و بسیج سازندگی نیز در دستور کار قرار گرفت و تجهیزات و ماشین‌آلات موردنیاز نیز در منطقه مشغول فعالیت است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان،  سردارحسین معروفی ظهر امروز در جمع خبرنگاران گفت: نیرو‌های مسلح و سپاه از روز نخست اعلام کردیم که کنار مسئولان و مردم مناطق سیل‌زده خواهیم بود و تا آخرین لحظه آنان را رها نخواهیم کرد.

وی با بیان اینکه تخلیه سیلاب از شهر‌های شمالی استان انجام شده است، گفت: اقدامات مقابله با این بحران دارای چند مرحله بود که در فاز نخست باید اقدامات امدادی، ارائه خدمات بیمارستانی، ساخت پل‌ها و تخلیه سیلاب را انجام می‌دادیم که این مرحله به اتمام رسید.

فرمانده سپاه نینوای استان ادامه داد: لایروبی شهر‌های سیل‌زده نیز با همکاری شهرداری‌های تهران، گرگان، آق‌قلا، گمیشان و گروه‌های جهادی و بسیج سازندگی نیز در دستور کار قرار گرفت و تجهیزات و ماشین‌آلات موردنیاز نیز در منطقه مشغول فعالیت است.

وی خاطرنشان کرد: ما برای اینکه اقدامات مربوط به لایروبی با سرعت بیشتری انجام شود، قرارگاه خدمات‌دهی جهادی را تشکیل دادیم و تا زمانی که مسئولان شهر‌های سیل‌زده پایان کار را اعلام نکنند کسی نباید منطقه را ترک کند.

سردار معروفی دستگاه ماشین‌آلات رفع آلودگی به مناطق سیل‌زده گفت: رفع آلودگی منطقه یکی از دغدغه‌های جدی ما بود، زیرا بیش از ۲۵ روز آب در منطقه مانده و برخی دام‌ها تلف شده و فاضلاب نیز به آن اضافه شده بود. برای همین نگرانی زیادی دستگاه ماشین‌آلات رفع آلودگی بزرگ و کوچک و هولدر‌ها را وارد مناطق سیل‌زده کردیم که همزمان اقدام به لایروبی و سم‌پاشی این مناطق می‌کنند.

وی گفت: هفت دستگاه از این ماشین‌آلات به گمیشان و ۱۰ دستگاه نیز به آق‌قلا اعزام شد که کار در گمیشان بنا به اعلام فرماندار این شهرستان به اتمام رسیده است، اما این اقدامات در آق‌قلا همچنان ادامه دارد.
 
منبع:تسنیم
 
انتهای پیام/م
 
 

انجام عملیات لایروبی و ضدعفونی مناطق سیل‌زده گلستان

برچسب ها: سپاه ، حوادث طبیعی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار