۸۰ درصد مواد اولیه تولید صنایع دستی کردستان در خود استان تأمین می‌شود

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان گفت: ۸۰ درصد مواد اولیه تولید صنایع دستی کردستان در خود استان تأمین می‌شود و این یک ظرفیت و فرصتی خوب برای بها دادن و توسعه بیشتر به این صنایع است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، اسعد ساعدپناه، معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان با اشاره به وجود ۲۴ رشته صنایع دستی در کردستان گفت: ۸۰ درصد مواد اولیه تولید صنایع دستی کردستان در خود استان تأمین می‌شود و این یک ظرفیت و فرصتی خوب برای بها دادن و توسعه بیشتر به این صنایع است.

وی افزود: در دنیای امروز بعد از نفت، صنایع دستی می‌تواند بزرگترین کمک برای اقتصاد هر کشوری باشد و این امر را تمام مردم به عنوان یک واقعیت پذیرفته‌اند.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان بیان کرد: سازمان صنایع دستی کشور به سه بخش توسعه و ترویج، آموزش و حمایت از تولید و صادرات و فروش تقسیم شده است که در استان با کمترین نیرو انجام می‌شود.

ساعدپناه عنوان کرد: سال گذشته در بحث توسعه و ترویج موفق به دریافت دو نشان بین المللی شورای جهانی صنایع دستی کشوری را در یافت کنیم که این دو نشان در گلیم بافی بوده است.

وی ادامه داد: هر ساله تلاش می‌کنیم فعالان این حوزه و افراد با استعداد را شناسایی و آثار آن‌ها را ثبت کنیم، تا در بخش حقوق مالکیت معنوی این ایده و توانمندی آن‌ها را بتوانیم در سطح بین‌المللی به نام خوشان ثبت کنیم.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان بیان کرد: در سال گذشته همچنین توانسته‌ایم جغرافیای بین‌المللی نازک کاری را به نام استان کردستان ثبت کنیم.

وی با بیان اینکه احیای رشته‌های صنایع دستی یکی از اولویت‌های ما است، اعلام کرد: سال گذشته توانستیم نساجی سنتی استان یا جولایی را احیا کرده و اکنون ۶ نفر در این رشته فعالیت می‌کنند البته بدنبال آموزش افراد بیشتری هستیم.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان با اشاره به اینکه برای ۱۷ هزار نفر در حوزه صنایع دستی مجوز صادر شده است، افزود: بسیاری از آموزش‌ها را به روستا‌ها برده ایم و اکنون ۱۰۰ درصد آموزش‌ها در سروآباد و ۷۰ درصد آموزش‌ها در سنندج در روستا‌ها و برای روستاییان برگزار می‌شود.

وی یادآور شد: ما در استان کردستان مشکل تولیدکننده نداریم بلکه مشکل اصلی ما نبود بازر فروش برای تولیدات آن‌ها می‌باشد که در تلاشیم تا بتوانیم این بخش را هموار کنیم.

انتهای پیام/م

صدور مجوز برای ۱۷ هزار نفر در حوزه صنایع دستی  کردستان

برچسب ها: صنایع دستی ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.