اشتغالزایی ۱۲۰۰ زن مددجوی کمیته امداد کردستان

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) کردستان گفت: این نهاد سال گذشته با بهره گیری از ۲۲۱ میلیارد ریال تسهیلات برای یک هزار و ۲۰۰ نفر از زنان مددجوی زیر پوشش در حوزه‌های مختلف اشتغالزایی کرده است.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،فرشید جهان بین گفت: از میان این تعداد، ۱۳۸ نفر را زنان سرپرست خانوار تشکیل می‌دهند که با استفاده از ۲۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال تسهیلات صاحب شغل می‌شوند.

وی با بیان اینکه ۵۴ درصد از اشتغال‌های ایجاد شده در سطح روستا‌ها و ۴۶ درصد در شهر‌ها ایجاد شده است، افزود: ۴۶ درصد مجموع تسهیلات هزینه شده برای بحث اشتغال زنان در بخش دامپروری، ۴۳ درصد خدمات، سه درصد کشاورزی و هشت درصد فرش و صنایع دستی بوده است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) کردستان اضافه کرد: سال گذشته از مجموع تسهیلات اختصاص یافته به حوزه اشتغال کمیته امداد استان، ۲۸ درصد صرف ایجاد طرح‌های اشتغالزایی در حوزه زنان شد.

وی یادآور شد: همچنین با توجه به اهمیت مشاغل خانگی و درگیر کردن زنان و بانوان در چرخه اقتصاد خانواده، بیش از ۳۴ میلیارد ریال یعنی حدود پنج درصد کل اعتبارات در زمینه ایجاد اشتغال مشاغل خانگی هزینه شده است.

جهان بین تاکید کرد: با توجه به رسالت اصلی این نهاد در زمینه دستگیری از فقرا و نیازمندان، زنان سرپرست خانوار در جایگاه ویژه‌ای قرار دارند و با اولویت به امور اشتغال این قشر پرداخته شده است.

انتهای پیام/م

پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به  زنان مددجوی کمیته امداد کردستان

 

برچسب ها: اشتغال ، کمیته امداد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.