در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

مشکلات پارکینگ نمایشگاه کتاب صدای ناشران را درآورد/ جریمه ۲۰۰ هزار تومانی برای تحویل دیر هنگام غرفه ها!

دو تن از ناشران حاضر در نمایشگاه کتاب به برخی مشکلات این رویداد فرهنگی اشاره کردند.

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، در سی و دومین نمایشگاه بین المللی کتاب، تحویل دیر هنگام غرفه‌ها به ناشران مشکلاتی را برای آن‌ها به وجود آورد؛ برخی از ناشران که قصد ساختن دکور‌های خاص را داشتند اولین روزهای نمایشگاه را با برپایی غرفه‌ها گذراندند و در همان حین هم مشتریان خود را راهی کردند. البته این تنها مشکل ناشران در دومین روز از نمایشگاه کتاب نبود و هرکدام به سبب جایگاه غرفه‌های خود مشکلاتی را متحمل بودند.

علی ابوالقاسمی مسئول غرفه مرکز نشر اسراء درخصوص تحویل غرفه‌های نمایشگاه و مشخص نبودن جایگاه غرفه تا آخرین روز‌های آغاز این رویداد، به خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان ،گفت: غرفه ما از نوع غرفه‌های آماده و طوری است که به راحتی تنظیم می‌شود. طبق تماسی که گرفتیم به ما گفتند جمعه ۳۰ فروردین می‌توانید غرفه‌ها را نصب کنید و از روزی که مبالغ تعیین شده در سایت را به حساب نمایشگاه واریز کردیم، غرفه‌ها و ابعاد آن مشخص شد.

وی در خصوص زمان تحویل غرفه‌ها گفت: اما وقتی قوانین و مقررات مصلی به دست ما رسید که در آن زمان تحویل و جمع کردن غرفه‌ها مشخص شده بود، گفتند که باید یک چک ضمانتی به مصلی تحویل داده و روز ۱۵ اردیبهشت غرفه را جمع کنید که به نظر یک روز برای جمع‌آوری برخی غرفه ها زمان بسیار کمی است. البته مبلغ ۲۰۰ هزار تومان جریمه هم برای تحویل دیر هنگام غرفه‌ها به مصلی تعیین شده است. از نظر من باید این مدت برای ناشران افزایش یابد تا بتوانند راحت‌تر غرفه‌ها را تخلیه کنند.

رامانا آرامفر مدیر مسئول انتشارات تخته سیاه هم در خصوص مشکلات این دوره از نمایشگاه گفت: حدود ۱۱ سال است که به تحویل دیر هنگام غرفه‌ها عادت کرده‌ایم، ولی موضوع سرما و پارکینگ ناشران بسیار جدی است و باید دنبال شود. از نظر من باید به هر ناشر یک کارت پارکینگ داده شود؛ زیرا برخی تعداد زیادی کارت دریافت و برخی اصلاً دریافت نکرده اند. حتی اگر این کارت به ما داده شود فقط اجازه استفاده از آن برای ماشینی مشخص است و نمی‌توان آن را برای ماشین‌های حمل کتاب ها استفاده کرد!

وی در پایان گفت: تبلیغات شهری برای نمایشگاه کم است؛ ولی ناشران دست به دست هم می‌دهند و تبلیغات برای نمایشگاه را افزایش می‌دهند. در هر صورت من هر سال از فروش خود در نمایشگاه کتاب راضی هستم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار