در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

۷ اردیبهشت آغاز هفته سرا‌های دانشجویی/ همکاری نهاد‌های کشوری عامل ارتقای کیفیت خوابگاه‌ دانشجویی

سرپرست صندوق رفاه دانشجویان گفت: تمام نهاد‌های کشور برای ارتقا سطح کیفی و کمی سراهای دانشجویی کمک می‌کنند.

۷ اردیبهشت آغاز هفته سرا‌های دانشجویی/ همکاری تمام نهاد‌های کشور باعث ارتقا سطح سرا‌های دانشجویی می‌شودناصر مطیعی سرپرست صندوق رفاه دانشجویان در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: از ۷ تا ۱۳ اردیبهشت ماه هفته سرا‌های دانشجویی آغاز می‌شود؛ این سرا‌ها محل متمرکزی ندارد و همه دانشگاه‌های سراسر کشور  با برنامه‌ریزی اجرا می‌شود.

روزشمار هفته سراهای دانشجویی

مطیعی ادامه داد: هفته سرا‌های دانشجویی در سال ۹۸ از ۷ اردیبهشت ماه با عنوان‌های «ورزش، نشاط و تندرستی»، «ارتقای توانایی فردی، کسب مهارت‌های زندگی و مشارکت اجتماعی»، «اقوام، فرهنگ‌ها و حقوق شهروندی»، «مشارکت خیران، حمایت مسئولان و کمک نهاد‌های اجتماعی»، «ایده پردازی، مهارت آموزی و تولیدات دانشجویی»، «خودشناسی، خودسازی و اخلاق» و «غذای سالم، بهداشت و سلامت» نام گذاری شده است.

مسئولان باید درگیر مشکلات دانشجویان شوند

وی افزود: زمینه بازدید مسئولان دستگاه اجرایی مانند مجلس، قوای سه گانه، دولت و غیره فراهم می‌شود تا در این مدت بتوانند از نزدیک با دانشجویان گفتگو کنند و با سرا‌ها آشنا شوند، با این برنامه مسئولان شاهد مشکلات دانشجویان و نقاط ضعف سراها خواهند بود و می‌توانند وضعیت را به استاندارد مطلوب برسانند.

سرپرست صندوق رفاه دانشجویان با اشاره به اینکه اقدام و توان هر دستگاه متناسب با نیاز‌های کشور است، گفت: زمانی که مسئولان از نزدیک از سرا‌های دانشجویی بازدید می‌کنند می‌توانند تصمیمات مناسب اتخاذ کنند و اقدامات مناسب‌تری انجام دهند.

وی ادامه داد: ممکن است برخی از نهاد‌ها مانند شهرداری مسئولیتی در قبال سرا‌های دانشجویی نداشته باشد، اما به دلیل اینکه جمعیت دانشجو جزوی از این کشور است شهرداری هم به نوعی درگیر کار آن‌ها می‌شود، چرا که محیط زیست زیرمجموعه کار شهرداری است و سرا‌های دانشجویی با محیط زیست تعامل دارند.

کمک نهادهای کشوری برای ارتقای سطح سراهای دانشجویی

مطیعی تشریح کرد: تمام دستگاه‌های اجرایی باید در ارتقای کمی و کیفی سرا‌های دانشجویی کمک کنند، به طور مثال در سال گذشته در کوی دانشگاه  با توجه به اینکه شهرداری مسئولیتی در سرا‌های دانشجویی نداشت، اما کمک‌های زیادی در رفع مشکلات سرا‌ها انجام داد که هنوز هم قابل مشاهده است.

وی یادآوری کرد: هفته سرا‌های دانشجویی با هدف تمرکز و توجه بیشتر به مسائل خوابگاه‌های دانشجویی، انعکاس مشکلات موجود به صورت برنامه ریزی شده و هدفمند، ایجاد هماهنگی و تعامل با سازمان‌ها، جلب مشارکت و هدایت کمک‌های خیرین و نهاد‌ها و برنامه ریزی در راستای مرمت و توسعه سرا‌های دانشجویی برگزار می‌شود که امیدوارم بتوان با اجرا شدن هر چه بهتر آن به وضعیت دانشجوها رسیدگی بیشتری شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار