ساخته شدن مجتمع‌های مسکونی بر روی خطرناک‌ترین گسل کشور

شهردار تبریز گفت: مجتمع‌های مسکونی بر روی خطرناک‌ترین گسل کشورساخته شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، شهردار تبریز با بیان اینکه نجات جان یک انسان مانند نجات جان یک جامعه است، گفت: تبریز در موضوعاتی همچون زلزله و سیل به میزان زیادی در معرض خطر و تهدید قرار دارد و وجود خطرناک‌ترین گسل کشور در شمال شهر تبریز و ساخته شدن مجتمع‌های مسکونی بر روی همان گسل حاکی از فجایعی عمیق در هنگام بروز حادثه است.

شهین باهر شهردار تبریز در جلسه پدافند غیرعامل که با حضور سردار غلامرضا جلالی، مدیرعامل سازمان پدافند غیرعامل کشور در شهرداری تبریز برگزار شد، اظهار کرد: تاثیر و نقش مهم موضوعات پدافند غیرعامل در حوادث اخیر از جمله سیل در سراسر کشور مشخص شد و به واسطه همین پدافند غیرعامل می‌توان میزان چشمگیری از این خسارات را کاهش داد.

وی با اشاره به احداث ۱۵پارک محله‌ای و میدان ورزشی در سال گذشته، از احداث ۱۰پارک محله‌ای و ۱۰ میدان ورزشی در راستای پدافند غیرعامل و مدیریت بحران در سال جاری خبر داد.

شهردار تبریز تاکید کرد: بهترین کار در شرایط فعلی این است که به جای پرداختن به چندین موضوع مختلف، تمام نیرو و توان مان را روی یک موضوع مهم متمرکز کنیم تا به نتایج مطلوب دست یابیم.

وی با تاکید بر اهمیت پیشگیری به جای جبران خسارات در حوادث طبیعی و غیرطبیعی، عنوان کرد: برای پیشگیری از خسارات ناشی از سیل، شهرداری تبریز حتی پیش از فروردین سال جاری در حالت آماده باش بود و با ۱۵۰دستگاه ماشین آلات مختلف، عملیات لایروبی را در نقاط مختلف شهر انجام دادیم.

شهین باهر با بیان اینکه تبدیل شدن برخی مسیل‌ها به خیابان، ضرورت احداث کانال‌ها را دوچندان کرده است، گفت: در سال گذشته ۷کانال در سطح شهر تبریز ایجاد کردیم و امسال هم در نظر داریم تعدادی کانال جدید احداث کنیم.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اینکه حدود ۴هزار و ۲۰۰هکتار از اراضی تبریز جزو بافت فرسوده و سکونتگاه‌های غیررسمی به شمار می‌آید، اعلام کرد: شهرداری تبریز در راستای ایجاد نفوذپذیری به این مناطق در زمان وقوع حوادث بخش عمده‌ای از بودجه عمرانی خود را به مسیرگشایی، ایجاد پارک‌های محله‌ای و میادین ورزشی و سایر امکانات خدماتی و رفاهی اختصاص داده است.

 

انتهای پیام/ش

احداث ۱۵پارک محله‌ای و میدان ورزشی درتبریز

برچسب ها: قیمت مسکن ، مسکن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.