یک مقام مسئول در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

۸۰ درصد سطح زیر کشت گلخانه به محصولات سبزی و صیفی اختصاص دارد

تقوی گفت: بیش از ۸۰ درصد سطح زیر کشت محصولات گلخانه‌ای شامل سبزی و صیفی و مابقی در بخش گیاهان زینتی و سایر محصولات میوه‌ای است.

۸۰ درصد سطح زیر کشت گلخانه به محصولات سبزی و صیفی اختصاص داردغلامرضا تقوی مدیر کل دفتر امور گلخانه، گیاهان دارویی و قارچ خوراکی در گفت وگو با خبرنگار  صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه بیش از ۷ هزار هکتار اراضی تولید گل و گیاه گلخانه‌ای داریم، اظهار کرد: براین اساس سالانه بیش از ۴ میلیارد شاخه گل و گلدان تولید می‌شود.

وی افزود: در حوزه صادرات گل و گیاه بیش از ۱۰۰ درصد رشد از نظر ارزشی اتفاق افتاده است.

تقوی با بیان اینکه سال گذشته بخشی از پایانه صادراتی گل و گیاه در تهران افتتاح شد، گفت: با توجه به استقبال خوب از این بخش انتظار می‌رود که امسال صادرات در حوزه گل و گیاه افزایش یابد.

این مقام مسئول سطح گلخانه‌های کشور را بیش از ۱۵ هزار هکتار اعلام کرد و افزود: بیش از ۸۰ درصد سطح زیر کشت محصولات گلخانه‌ای شامل سبزی و صیفی و مابقی در بخش گیاهان زینتی و سایر محصولات میوه‌ای است.

وی ادامه داد: با وجود افزایش هزینه‌های تولید ناشی از نوسان نرخ ارز، نه تنها در برنامه توسعه کشت محصولات گلخانه‌ای تولیدکنندگان را از دست نداده ایم، بلکه با ازدیاد تقاضا در این بخش روبرو هستیم چرا که برخی محصولات گلخانه نظیر سبزی و کیفیت به دلیل کیفیت و استاندارد مناسب از توجیه اقتصادی برخوردار است.


بیشتر بخوانید: صادرات محصولات گلخانه‌ای به یک میلیارد دلار می‌رسد/ توسعه گلخانه‌ها تنها راه حل برون رفت از چالش بحران آب


مدیر کل دفتر امور گلخانه و گیاهان دارویی با بیان اینکه سال گذشته ۲ هزار و ۷۰۰ هکتار گلخانه در کشور احداث شد، گفت: امسال سطح گلخانه‌های کشور را به بیش از پنج هزار هکتار توسعه خواهیم داد که امیدواریم با توجه به تحولات در حوزه صادرات بتوانیم این برنامه‌ها را محقق کنیم.

وی توسعه کشت محصولات گلخانه‌ای را یکی از برنامه‌های اقتصاد مقاومتی اعلام کرد و افزود: در راستای تحقق سیاست اقتصاد مقاومتی باید در بیش از ۴۸ هزار هکتار توسعه کشت در محیط‌های کنترل شده اتفاق بیفتد.

تقوی درخصوص آخرین آمار میزان خسارت سیل به بخش گلخانه‌های کشور بیان کرد: با توجه به وقوع سیل اخیر، گلخانه‌ها و تولیدات گلخانه‌ای کمترین خسارت را در برخی استان‌های کشور دیدند.

این مقام مسئول در پایان تصریح کرد: بخش عمده خسارت‌ها مربوط به فضای باز به ویژه در استان خوزستان در حوزه گل و گیاه بوده است که به همین خاطر بخشی از گلخانه‌های چوبی آسیب دیدند.

انتهای پیام/

۷ هزار هکتار به  اراضی تولید گل و گیاه گلخانه‌ای اختصاص دارد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار