نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد:

آب باید از مناطق سیل زده تخلیه شود

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: باید راه علاجی برای تخلیه آب‌ها اندیشیده شود و نباید چنین امری به تقدیر و سرنوشت سپرده شود یا مدیریت تخلیه به کندی پیش رود یا رها شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز ، آیت‌الله عباس کعبی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: باید راه علاجی برای تخلیه آب‌ها اندیشیده شود و نباید چنین امری به تقدیر و سرنوشت سپرده شود یا مدیریت تخلیه به کندی پیش رود یا رها شود.

وی افزود: مناطق در گیر سیلاب مسیر الهایی به سوی شاوور، حمیدیه خسرج و حلاف هوفل و شاکریه  به رودخانه‌ای تبدیل شدند از لحاظ کمیت عمق فاجعه بالا است و ما نگرانیم که اگر آب‌ها در پایین دست کرخه بماند و تخلیه نشود منشا انواع بیماری‌ها می‌شود.

آیت الله کعبی ادامه داد: عمق فاجعه سیل در جغرافیای مناطق عرب‌نشین اتفاق افتاد که ریشه ولایی دارند. نام عشایر خوزستان با نام فتوای علما عجیبن شده و در برابر استبداد و استعمار ایستادگی کرده‌اند.

 عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: کمیته جذب کمک‌های مردمی تصمیمات خوبی را اتخاذ کرده و در این زمینه سایر کمیته‌ها هم اقدامات خود را انجام دهند و در جلسه شورای عالی حوزه‌های علمیه بر هم‌افزایی بخش‌های مختلف بسیار تأکید و بیان شد که انسجام و هماهنگی بسیار خوبی در خوزستان وجود دارد.

وی گفت: رئیس بنیاد مسکن استان اعلام کرد که همه روستا‌هایی که صد درصد تخریب و باید جابه‌جایی مناسب برای آن‌ها صورت گیرد، شناسایی شده‌اند.

آیت الله کعبی در پایان بیان داشت: در قالب قرارگاه مردمی فعالیت خود را در کمیته‌های فنی و علمی، امداد، دارو و درمان، کمیته ارتباطات مردمی و دیگر بخش‌ها شروع کردیم.

انتهای پیام/م

تخیله آب از مناطق سیل زده

 

برچسب ها: سیلاب ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.