هوشمندسازی ۹۰ درصد راه‌های خراسان شمالی

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی گفت: ۹۰ درصد از راه‌های شریانی و اصلی استان زیر پوشش تجهیزات و خدمات هوشمند جاده‌ای قرار دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، علی اصغر بدیعی مقدم مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی با بیان اینکه اکنون ۲۲ دستگاه دوربین ثبت تخلف و ۲۱ دستگاه دوربین نظارت تصویری در جاده‌های استان نصب و فعال است ، گفت: ۹۰ درصد از راه‌های شریانی و اصلی این استان زیر پوشش تجهیزات و خدمات هوشمند جاده‌ای قرار دارد.

وی افزود: اکنون ۴۷ دستگاه ترددشمار، شمار خودرو‌های عبوری از محور‌های استان را مخابره می‌کنند.

بدیعی مقدم با بیان این که دوربین‌های نظارت تصویری وضعیت تردد در جاده‌های استان را رصد می‌کنند ، گفت: دوربین‌های ثبت تخلف جاده‌ای تصویر پلاک خودرو متخلف را ثبت و به پلیس راهور ارسال می‌کنند و پلیس راهور با استفاده از این اطلاعات، برگ جریمه را به نشانی مالک خودرو می‌فرستد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان با اشاره به اینکه سه عامل خودرو، انسان و جاده در وقوع حوادث ترافیکی نقش دارند، افزود: عامل انسانی در بیش از ۷۰ درصد از سوانح نقش دارد و این بدان معنا است که با آموزش و فرهنگ سازی می‌توان از وقوع بخش قابل توجهی از تصادفات جلوگیری کرد.

وی گفت: توسعه خدمات و تجهیزات هوشمند جاده‌ای با هدف کاهش تصادفات و حوادث در محور‌ها انجام می‌شود، اما در این میان عامل انسانی نقش مهم تری در کاهش این حوادث دارد.

گفتنی است: هم اکنون ۱۶۶ کیلومتر بزرگراه، ۴۳۲ کیلومتر راه اصلی و ۷۴۵ کیلومتر راه فرعی در استان وجود دارد.

انتهای پیام / ب

نصب ۴۳ دستگاه دوربین ثبت تخلف و نظارت تصویری در جاده‌های خراسان شمالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.