رئیس سازمان غذا و دارو مطرح کرد؛

استفاده از بانک‌های برزیلی برای مبادلات مالی دارویی/ دارو تحریم نیست اما با مشکل انتقال پول روبه‌رو هستیم

پیرصالحی گفت: ایران برای مراودات بانک به کمک نیاز دارد که امیدواریم بتوانیم از بانک‌های برزیل در این زمینه استفاده کنیم.

به گزارش  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، مهدی پیرصالحی رئیس سازمان غذا و دارو  با هیئتی از بانک پائولیستا برزیل به منظور گفتگو درباره راهکار‌های بهبود روابط بانکی بین دو کشور و تسهیل شرایط انتقال پول برای خرید دارو و تجهیزات دیدار کرد.

معاون وزیر بهداشت در این دیدار گفت: در شرایط تحریم‌های ظالمانه که علیه ایران اعمال می‌شود، علی‌رغم اینکه دارو و تجهیزات پزشکی جزء تحریم نیست، اما با مشکلاتی برای انتقال پول در ازای خرید دارو و تجهیزات مورد نیاز، مواجه هستیم.

برزیل می‌تواند در زمینه خرید دارو و تجهیزات به ایران کمک کند

وی افزود: برزیل با توجه به اینکه یکی از کشور‌هایی است که به سرعت در حال پیشرفت بوده و در زمینه دارو و تجهیزات پیشرفت‌های چشم گیری داشته است، می‌تواند در زمینه خرید دارو و تجهیزات به ما کمک کند. پیرصالحی نسبت به همکاری مشترک ایران و برزیل در زمینه دارو و تجهیزات ابراز علاقمندی کرد و گفت: ایران برای مراودات در زمینه دارو تجهیزات به کمک‌های بانکی نیاز دارد، که امیدواریم بتوانیم از بانک‌های برزیل استفاده کنیم و برای تهیه دارویی که حتی از کشور‌های دیگر خریداری شده، بتوانیم از طریق بانک‌های برزیلی مبادلات مالی را داشته باشیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار