مدیران مدارس در تحقق سیاست مدرسه محوری نقش کلیدی دارند

مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان با بیان اینکه در تحقق سیاست مدرسه محوری، مدیران مدارس نقش کلیدی دارند، گفت: مدیران مدارس میتوانند با فراهم کردن زمینههایی، ساز و کار ارتقای کیفیت مدرسه محوری را تقویت کنند.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، رشید قربانی  در گردهمایی مسئولان و رابطین شهرستانی نظام مدرسه محوری که در سنندج برگزار شد، از تشکیل ستادی در استان به منظور هدایت و اجرایی کردن شیوه نامه نظام راهبری مدرسه محوری خبرداد و گفت: اجرایی کردن نظام راهبری مدرسه محوری در سطوح مختلف یکی از اولویت های کاری سال ۱۳۹۸ است.

وی افزود:مدرسه محوری تفویض اختیار و زمینه سازی برای گسترش و خلق مشارکت تمامی ذینفعان در راستای ارتقای اثر بخشی و کیفیت مدرسه است.

قربانی بیان کرد: با عملیاتی شدن این برنامه زمینهای فراهم میشود تا مدارس از ظرفیتهای قانونی آئین نامه اجرایی به طور کامل بهره مند شوند و از ارسال طرحها، دستورالعمل و بخشنامههای متنوع، متعدد و متناقض با اختیارات مدرسه پرهیز و در گام بعدی نیز با اصلاح ساختار و فرآیندها و با حذف کارهای موازی برخی از اختیارات به ترتیب از ستاد به استان، مناطق و مدارس تفویض میشود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان با بیان اینکه در تحقق سیاست مدرسه محوری، مدیران مدارس نقش کلیدی دارند، ادامه داد: مدیران مدارس میتوانند با فراهم کردن زمینههایی، ساز و کار ارتقای کیفیت مدرسه محوری را تقویت کنند.

قربانی همچنین به اهداف نظام راهبری مدرسه محوری نیز اشاره کرد و نهادینه کردن سیاست مدرسه محوری، تضمین و بهبود مستمر کیفیت مدرسه در راستای ارتقای بهره وری منابع در اختیار و ارتقای کارآیی و اثر بخشی مدرسه را از مهمترین اهداف مدرسه محوری عنوان کرد.

وی همچنین از تشکیل ستاد متناظر مدرسه محوری در شهرستانها و مناطق و ابلاغ شرح وظایف ستادها خبرداد و برنامه ریزی به منظور اجرای با کیفیت برنامههای مدرسه محوری، برنامه ریزی به منظور برگزاری جلسات هم اندیشی برای تبیین برنامههای مدرسه محوری و نظارت و پایش مستمر طرح و برنامهها در راستای سیاست مدرسه محوری را از مهمترین وظایف ستاد راهبری در استان، شهرستان و نواحی دانست.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان در بخش دیگری از سخنان خود به فرآیند مدیریت برنامهها در شیوه نامه نظام راهبری مدرسه محوری پرداخت و ارزیابی و تضمین کیفیت مدرسه محوری، انتخاب و انتصاب مدیران مدارس، سنجش و توسعه شایستگی عمومی و حرفهای مدیران مدارس، آموزش و توانمند سازی نیروی انسانی پیشران مدرسه محوری و برنامه ویژه مدرسه و باز مهندسی ساختار تصمیم گیری در مدرسه را از جمله این برنامهها عنوان کرد.

قربانی در پایان با بیان اینکه دبیرخانه نظام راهبری مدرسه محوری در معاونت آموزش ابتدایی استان مستقر است، بیان کرد: بعد از ابلاغ شیوه نامه وزارتی، نحوه اجرای آن در نشست شورای معاونین اداره کل و مدیران و رؤسای آموزش و پرورش تشریح و مقدمات لازم برای اجرای شیوه نامه در سطوح مختلف فراهم شده است.

انتهای پیام/م

اجرایی کردن نظام راهبری مدرسه محوری در سال ۱۳۹۸

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.