وزیر حمل و نقل ترکیه مطرح کرد؛

حجم مبادلات تجاری ایران و ترکیه به ۳۰ میلیارد دلار می‌رسد/ برگزاری جامع‌ترین نشست در حوزه حمل و نقل بین ایران و ترکیه

تورمان گفت: حجم مبادلات تجاری بین ایران و ترکیه باید به ۳۰ میلیارد دلار برسد.

حجم مبادلات تجاری ایران و ترکیه به ۳۰ میلیارد دلار می‌رسد/ برگزاری جامع‌ترین نشست در حوزه حمل و نقل بین ایران و ترکیهبه گزارش خبرنگار  راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، جاهد تورمان، وزیر حمل و نقل ترکیه در هشتمین اجلاس کمیسیون حمل و نقل ایران و ترکیه گفت: تأسف خودمان را از جانباختگان سیل در یک ماه گذشته اعلام و برای برادران و خواهران از دست رفته طلب رحمت و مغفرت می‌کنم.

وی با ابراز خرسندی از گسترش روابط دو کشور در چارچوب ساز و کار دو جانبه بین المللی گفت: دو کشور صاحب اراده‌ای در جهت گسترش همکاری‌های تجاری هستند و هر دو در راستای تأمین منافع خود تلاش می‌کنند.

وزیر حمل و نقل ترکیه اظهار کرد: روسای جمهور هر دو کشور به وزرای مربوطه این دو بخش روابط دو جانبه خود را در تمامی حوزه ها تقویت کنند و ما هم در چارچوب وظایف خودمان برای گسترش همکاری ها دستور تقویت روابط، اعتماد متقابل و تأمین منافع مشترک را درخواست کردیم.

تورمان با اشاره به اینکه این گام‌ها ویژگی‌هایی را در بر خواهد داشت، گفت: هدف ما آن است که بتوانیم حجم مبادلات تجاری دو کشور را به ۳۰ میلیارد دلار برسانیم و تلاش می‌کنیم تا شاهرگ گسترش روابط اقتصادی که راه‌های مواصلاتی و حمل و نقلی است را بتوانیم تقویت و مشکلات را برطرف کنیم.


بیشتر بخوانید: ایجاد خط ریلی بین تهران و آنکارا/ کامیون‌های ایرانی دیگر در مرز ترکیه متوقف نمی‌شوند 


وی با بیان اینکه در سایه این اراده امروز جامع‌ترین نشست در حوزه حمل و نقل برگزار شد، تصریح کرد: تفاهم‌نامه‌ای در حوزه حمل و نقل به امضا می‌رسد که دارای اهمیت  بسیار زیادی است و با توجه به کمیته‌های تخصصی که در حوزه حمل و نقل برگزار شد، توانستیم تصمیمات مهمی را اخذ کرده و آنها را به امضا برسانیم.

تورمان بیان کرد: پایداری و پایدار بودن در حوزه حمل و نقل باری و مسافری اهمیت بسیار زیادی دارد و کمیته حمل و نقل ریلی برای تحقق این هدف که یک میلیون تن بار است و همچنین برای رفع مشکلات موجود در حوزه حمل و نقل ریلی ظرف یک ماه آینده نشست تخصصی را برگزار خواهد کرد.

وی توضیح داد: خط آهن مشترک بین کشورهای ایران، ترکمنستان، ازبکستان، مجارستان، تاجیکستان و ترکیه ایجاد خواهد شد و در این حوزه هم تصمیمات مهمی اخذ شد.

وزیر حمل و نقل ترکیه یادآوری کرد: توافق‌نامه همکاری برای حمل و نقل بین الملل ترکیبی و همچنین ایجاد چارچوب مشخص برای همکاری ریلی و در حوزه سیستم های امداد ماهواره ای هم بین دو کشور در دستور کار قرار گرفت.

تورمان اظهار کرد: بدون آنکه شتاب خودمان را در حمل و نقل ریلی افزایش دهیم مشخص شد که در این بخش همکاری ها تقویت شده است  و ما باید تلاش کنیم بر پایه تأمین منافع دو کشور گام های جدی برای گسترش تمام اشکال حمل و نقل ریلی برداریم.

وی تصریح کرد: با توجه به اعتمادی که به وزیر راه و شهرسازی دارم و با توجه به آنکه هر دو کشور دوران سختی دارند باید بتوانیم در راستای تأمین منافع دو کشور گام های بزرگی برداریم، زیرا این اقدامات فراتر از اقدامات منطقه‌ای است.

وزیر حمل و نقل ترکیه در پایان گفت: تمام فعالیت‌ها در پرتو این حقیقت ایجاد شده که بتوانیم بیشتر از گذشته اقدام کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار