گردهمایی اعضای ادوار شورا‌های کلانشهر شیراز

رئیس شورای شهر شیراز گفت: نظام جمهوری اسلامی امروز بیش از تفکرات رنگارنگ سیاسی نیازمند همدلی و انسجام در خط خدمت به مردم است.

گردهمایی اعضای ادوار شورا‌های کلانشهر شیرازبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز،  سید احمدرضا دستغیب در در گردهمایی اعضای ادوار شورا‌های کلانشهر شیراز اظهر داشت: همه نیرو‌هایی که نظام را قبول دارند و متعهد به قانون اساسی به عنوان منشور خون بهای شهدا هستند باید برای ساخت شهر و مدیریت آن تلاش کنند.

وی ابراز امیدواری کرد که در سال‌های آینده شاهد هم اندیشی، دوستی و مودت خارج از اختلاف سلایق سیاسی باشیم.

محمدرضا هاجری، عضو و رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای چهارم شهر شیراز نیز در ادامه این مراسم با بیان اینکه شهر دارای ظرفیت‌های متعدد طبیعی و انسانی است که سرمایه‌های شهر از جمله آنهاست، گفت: بیش از١٠ وزیر فارسی و استاندار در اداوار مختلف کشور داشته‌ایم که می‌توانند با ارائه طرح و برنامه به فارس و شیراز کمک کنند.

وی، به روند تشکیل مجمع ادوار شورا‌های شهر شیراز اشاره و عنوان کرد: اعضای ادوار شورا‌ها ظرفیت گرانقدری در این شهر محسوب می‌شوند که مالامال از تجارت مختلف هستند و این مهم موجب شد تا تشکیل مجمع ادوار در دستور کار قرار گیرد.

هاجری ادامه داد: یک سال و نیم این مهم از طریق فرمانداری و استانداری و نمایندگان پیگیری و نهایتا به رسمیت شناخته شد و اولین مجمع آن نیز برگزار شده است.

وی با تاکید مجدد بر اینکه می‌توان در مدیریت شهری از این ظرفیت حداکثر بهره‌برداری کرد، گفت: بی‌شک وجود این مجمع یاری دهنده شهر در حوزه مدیریت شهری خواهد بود.

هاجری یادآور شد: مجمع ادوار شورا‌های شهر شیراز نخستین مؤسسه مردم نهادی است که در کشور راه‌اندازی شده است.

علی زحمت‌کش، رئیس شورای سوم شیراز نیز در ادامه با بیان اینکه با تصریح اینکه از ظرفیت در شورا‌ها در کشور به خوبی استفاده نمی‌شود، گفت: باید در قانون اساسی نقش شورای شهر‌ها مد نظر قرار گیرد و این مهم می‌تواند راهگشا در حوزه‌های اقتصادی و حل مشکلات باشد.

وی با تاکید بر اینکه شورای شهر می‌تواند ایفاگر نقش بازوان قدرتمند در کشور، افزود: مجلس شورای اسلامی باید به این فکر باشد که اختیارات را به شورا‌ها دهد.

زحمتکش ادامه داد: مجلس شورای اسلامی بایسد از تجربیات اعضای دوره‌های قبل بهره ببرد که متاسفانه در این زمینه به خوبی استفاده نمی‌کنیم.

وی بیان کرد: دوره پنجم باید با قدرت حرکت کند و ما را نیز به عنوان بازوی فکری و مشورتی خود بدانند.

ابراهیم شعرا، عضو شورای چهارم شهر شیراز نیز با بیان اینکه نظام مقدس جمهوری اسلامی بر دو اصل جمهوریت و اسلامیت بنا شده است، گفت: تصمیم‌گیری در رابطه با مردم توسط مردم از شاخصه‌های اصلی نظام است.

وی افزود: همچنان شاهد دشمنی‌های آمریکا هستیم و آن‌ها بر دور تا دور ایران چنبره زده و هر روز دنبال مسئله‌ای برای جداسازی مردم از نظام هستند.

شعرا بر حفظ وحدت در شرایط فعلی تاکید کرد و گفت: نباید تفرقه و اختلاف سلیقه به چراغ سبزی برای دشمنی‌های آمریکایی‌ها تبدیل شود.

وی ادامه دارد: تامین وضعیت مردم از اصولی است که نظام بر آن تاکید دارد، اما امروز در محافل مختلف شاهد نارضایتی مردم در مسائل اقتصادی هستیم و این امر نباید به وسیله‌ای برای سود بردن دشمن تبدیل شود.

شعرا تاکید کرد: شورا می‌تواند در تامین رضایت مردم نقش بسزایی داشته باشد که باید در وضع قوانین نمود آن را شاهد باشیم.

علی راستگو، عضو شورای چهارم شهر شیراز نیز ضمن قدردانی از اعضای شورای دوره پنجم در گردهمایی اعضای ادوار، گفت: کاراگران همیشه در جامعه مظلوم واقع شدند و دولت باید توجه بیشتری به این قشر زحمتکش داشته باشد.

وی با اشاره به هفته کارگر و برنامه‌ها و اقداماتی انجام شده، نیز گفت: مسئولان با اختلاف، امروز باور‌ها را تایید نمی‌کنند و این وظیفه ادوار قبل است که این باور‌ها را بوجود بیاورند.

معصومه زارع، عضو شورای سوم شهر شیراز نیز خاطرنشان کرد: هدف و فلسفه ایجاد شوراها، تلاش برای مشارکت مردم در اداره شهر و سبک کردن بدنه حجیم دولت و در بحث تمرکززدایی بود.

وی عنوان کرد: تشکیل مجمع نمایندگان ادوار شورا‌ها تفکری بود که اغلب نمایندگان آن را مطرح کردند و امروز شاهد اجرایی شدن آن هستیم.

زارع ادامه داد: فارس تنها استانی است که این مهم را اجرا کرده که قدم بسیار خوبی در جهت استفاده که از نیرو‌های شورایی محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: امروز آزمون و خطا در شورا جایگاه ندارد و تصمیمات باید معقولانه باشد.

زارع به ارتباط نمایندگان شورا‌ها با مجلس اشاره و تاکید کرد: این ارتباط باید قوی باشد تا خلاء‌های قانونی را مرتفع کنند، چرا که تقویت شورا‌ها را به دنبال دارد.

وی همچنین بر درآمد‌های پایدار و مدیریت واحد شهری به عنوان دو اصل اساسی در شرایط فعلی تاکید کرد و گفت: همه منتظر این هستند که قانونی مصوب در اختیار شورا قرار دهند تا آن را اجرایی کنند در حالی‌که خود باید برای تحقق این امر تلاش کنند.
انتهای پیام/س

از ظرفیت در شورا‌ها در کشور به خوبی استفاده نمی‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار