سرپرست دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت:اقدام لازم برای پیشگیری از اپیدمی بیماری در مناطق سیل زده بخصوص در مناطق روستایی شادگان در حال انجام است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،شکراله سلمان‌زاده سرپرست دانشکده علوم پزشکی آبادان دوشنبه به خدمت رسانی به وسیله بالگرد و قایق آمبولانس به مناطق بحرانی درگیر سیل در شادگان اشاره کرد و گفت:در روز‌های اولیه نیرو‌های درمانی در درمانگاه موقت شبانه‌روزی در کمپ نیشکر فارابی مستقر و پس از انتقال اهالی به اردوگاه پیامبر اعظم آبادان تجهیزات و امکانات درمانی نیز به این محل منتقل شدند.

وی افزود:هم اکنون تیم‌های بهداشتی وضعیت آب و غذا در مناطق سیل زده را رصد می‌کردند ضمن اینکه کنترل برای پیشگیری از اپیدمی بیماری نیز به صورت مستمر انجام می‌شود.

وی ادامه داد:تیم‌های درمانی شامل پزشک عمومی، پزشک طب اورژانس، ماما و گروه پرستاری به صورت ۲۴ ساعته در اردوگاه پیامبر اعظم مستقر شده و به خدمات‌رسانی مشغول هستند.

سرپرست دانشکده علوم پزشکی آبادان به درمان ۱۴ هزار نفر از سیل زدگان شادگان به صورت سرپایی، اعزام ۱۲۰ نفر با آمبولانس و ۲ نفر با بالگرد به مراکز بیمارستانی اشاره کرد و افزود:نیرو‌های جهادی معاونت فرهنگی دانشکده علوم پزشکی آبادان نیز با حضور در کنار سیل‌زدگان ساعات بانشاطی را برای این عزیزان فراهم کردند.

سلمان زاده به حضور تیم‌های تخصصی جامعه بسیج پزشکی در اردوگاه پیامبر اعظم (ص) اشاره کرد و گفت:دارو و امکانات بهداشتی لازم در اختیار سیل زدگان قرار گرفته است.

۶۰۷ هزار نفر از خدمات ۳۰ مرکز شهری، ۱۸ مرکز روستایی، ۱۳۲ خانه بهداشت و ۱۲ پایگاه سلامت در شهرستان‌های زیر مجموعه دانشکده علوم پزشکی آبادان شامل آبادان، خرمشهر و شادگان بهره‌مند هستند.

انتهای پیام / د

پیشگیری از اپیدمی بیماری در مناطق سیل زده

برچسب ها: علوم پزشکی ، سیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.