مقام پنتاگون: هنوز حدود ۱۰ هزار عنصر داعشی بی‌رحم در سوریه و عراق هستند

یک مقام وزارت دفاع آمریکا مدعی شد که هنوز حدود ۱۰۰۰۰ عنصر گروه تروریستی داعش که بسیار بی‌رحم هم هستند، در سوریه و عراق حضور دارند.

به گزارشگروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از واشنگتن اگزمینر، مایکل مولروی، معاون وزارت دفاع آمریکا در امور خاورمیانه روز گذشته (دوشنبه) اعلام کرد که هنوز بیش از ۱۰ هزار عنصر گروه تروریستی داعشی «بی رحم» در سوریه و عراق باقی مانده اند.

وی در مرکزی تحت عنوان «امنیت جدید آمریکا» در این خصوص گفت: گروه تروریستی داعش شکست خورده است؛ اما خود داعش نه. حدود ۱۰۰۰۰ عنصر گروه تروریستی داعش و حامیان این گروه همچنان در سوریه و عراق باقی مانده اند و این افراد بسیار هم بی رحم هستند. این چیزی است که ما انتظار داریم در سال‌های آینده با آن مواجه شویم.

این مقام وزارت دفاع آمریکا در حالی این اظهارات را مطرح کرده است که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا حدود چهار ماه پیش اعلام کرد گروه تروریستی داعش شکست خورده است.

وی همچنین این اظهارات را دقیقا در روزی مطرح کرد که یک ویدئوی جدید از ابوبکر بغدادی، سرکرده گروه تروریستی داعش پس از حدود ۵ سال منتشر شد. بغدادی در این ویدئو مدعی شد: جنگ امروز ما در برابر دشمنان، یک جنگ فرسایشی است.

وی همچنین ضمن تقدیر از حملات اخیر سریلانکا مدعی شد که این حملات انتقامی علیه شکست گروه تروریستی داعش در باغوز سوریه بوده است. (بیشتر بخوانیم)

شایان ذکر است، یکشنبه هفته گذشته در جریان مراسم عید پاک ۸ انفجار در هتل‌ها و کلیسا‌های سریلانکا رخ داد. در جریان این حملات ۲۹۰ نفر کشته و بیش از ۵۰۰ نفر مجروح شدند. یک گروه ناشناخته به نام جماعت «توحید ملی» وابسته به داعش مسئولیت این حملات را بر عهده گرفته است.

انتهای پیام/

برچسب ها: تروریسم ، آمریکا ، سوریه ، عراق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۱:۳۵ ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸
جناب اگزمینر مایکل مولروی: منظورتان از تعداد دقیق 10هزار داعشی کدام نیروست؟؟ اینکه تعداد نفرات یگان مخوف سنتکام آمریکاست که در خاک کشور سوریه و عراق بدون مجوز رسمی این دو کشور و سازمان ملل حضور دارند آیا اینطور نیست؟؟؟تمام این 10 هزار نیروی یگان سنتکام در پوشش و لباس داعش و القاعده با حضور بدون مجوز اقدام به جنایت میکنند این برای دنیای ملل در عرصه جهانی با اظهارات سخیف دارودسته دالتونها در کاخ شیشه ای واشینگتن به اثبات جهانی رسیده......با همین شیوه ها امروزه در شاخ آفریقا در کشور لیبی و کشور سودان......حتی در آمریکای لاتین ونزوئلا حضور دارید و بدانید حنای شما برای ملتها رنگ خودش را باخته.......
آخرین اخبار