ابوبکر البغدادی در ویدئوی جدیدش چه اسلحه‌ای در دست دارد؟ +عکس

داعش پس از ۵ سال ویدئویی منتسب به ابوبکر البغدادی منتشر کرد که در آن فرمانده این گروه تروریستی یک اسلحه به همراه داشت.

رازهایی از اسلحه ابوبکر البغدادی در ویدئوی جدیدش  + عکسبه گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، شب گذشته داعش پس از ۵ سال (از ژوئیه سال ۲۰۱۴ میلادی) برای نخستین بار ویدئویی را منتسب به ابوبکر البغدادی، سرکرده این گروه تروریستی منتشر کرد. سرکرده داعش در این ویدئوی مدام خط و نشان می‌کشید و از انتقام نیروهای به هلاکت رسیده‌اش صحبت می‌کرد.


بیشتر بخوانید: ابوبكر بغدادى بعد از ۵ سال دوباره رويت شد + فيلم و عكس


در این میان اما نکته‌ای وجود داشت که شاید از چشم بسیاری رسانه‌ها پنهان ماند؛ اطلاعاتی مهم درباره اسلحه‌ای که ابوبکر البغدادی به همراه داشت. در این تصویر البغدادی با یک قبضه اسلحه "AKS-۷۴U" دیده می‌شود. این سلاح مدل کوتاه شده AK-۷۴ با کالیبر ۳۹×۵.۵۴ ساخت شوروی سابق است. وزن این سلاح در حدود ۲ کیلو و ۷۰۰ گرم و به گزارش برخی سایت‌ها ۲ کیلو و ۴۸۵ گرم است. طول کلی آن ۷۳۵ میلی‌متر و در حالت قنداق تاشده ۴۹۰ میلیمتر بوده و بد نیست بدانید قابلیت شلیک با سرعت ۷۰۰ تیر در دقیقه را دارد.

همچنین این سلاح دارای قدرت آتش زیادی نسبت به دیگر سلاح‌های هجومی است؛ البته بیشتر قطعات این سلاح قابلیت تعویض با قطعات ۷۴AK- را دارند. طراحان آن برای افزایش پایداری گلوله حین پرواز و با توجه به خروج آن از یک لوله کوتاه‌تر، روی شیب خان اسلحه تغییراتی ایجاد کردند که به دنبال آن طول خان از ۲۰۰ به ۱۶۰ میلی‌متر کاهش پیدا کرد. ناگفته نماند که در آمریکا آن را با نام «کرینکوف» می‌شناسند. البته در کنار تمام نقاط قوت، این سلاح معایبی مانند عدم دقت در برد بالا و داغ شدن بیش از حد حین استفاده طولانی را دارد که نمی‌توان از آن چشم پوشی کرد. آخرین نکته اینکه اسلحه مذکور بیشتر در درگیری‌های نزدیک یعنی فواصل زیر ۲۰۰ متر برد بیشتر کارایی دارد.

رازهایی از اسلحه ابوبکر البغدادی در ویدئوی جدیدش  + عکس

انتهای پیام/

برچسب ها: داعش ، تروریسم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمود
۱۴:۱۳ ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸
به نظر نمیرسه این همون ابوبکر البغدادی باشه.. مشابهتی با عکس قبلیش نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۶ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸
یعنی به فکرت نمیرسه که 5 سال گذشته؟!!
-
ناشناس
۱۳:۱۴ ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸
اگه راست میگه سر پا بمونه و صحبت کنه. او قطع نخاع شده و از کمر به پائین فلج شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۲ ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸
اگه فلج بود این مدلی هم نمیتونست بشینه
آخرین اخبار