با چراغ سبز هم‌پیمانان آمریکایی‌اش

گوایدو خواستار شورش مسلحانه در ونزوئلا شد

«خوان گوایدو» سرکرده مخالفان ونزوئلا با انتشار ویدئویی، خواهان شورش مسلحانه در این کشور شد.

درخواست خوان گوایدو برای شورش نظامی در ونزوئلابه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از راشاتودی، خوان گوایدو، سرکرده مخالفان ونزوئلا با انتشار ویدئویی خواهان شورش مسلحانه در ونزوئلا شد.

وی در این ویدئو که در پایگاه هوایی کاراکاس و در حالیکه بوسیله شماری از سربازان احاطه شده بود و در کنار «لئوپولدو لوپز» از فعالان سیاسی ونزوئلا قرار داشت، خواهان پایان بخشیدن به آنچه به ادعای او «غصب قدرت» در کشورش خوانده شده بود، شد.

وی همچنین در این ویدئو از مردم ونزوئلا خواست برای به دست آوردن آزادی به خیابان ها بیایند.

این در حالی است که دولت ونزوئلا روز سه‌شنبه «تلاش برای کودتا» در اين کشور را محکوم کرد. ­

وزیر دفاع ونزوئلا نیز اعلام کرد همه واحد‌های نظامی در سراسر این کشور گزارش داده‌اند اوضاع در پایگاه‌های نظامی در حالت عادی قرار دارد. وزیر دفاع ونزوئلا تلاش برای کودتای نظامی علیه نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور این کشور را رد و تاکید کرد این قبیل اقدامات زمینه‌ساز خشونت می‌شود.

از سوی دیگر، «خورخه رودریگز» وزیر اطلاع رسانی ونزوئلا در حساب توییتر خود نوشت: دولت با مجموعه کوچکی از نظامیان مواجه است که تلاش دارند علیه دولت مادورو به تشویق کودتا بپردازند.

وزیر خارجه ونزوئلا نیز در اظهاراتی، کلمبیا را مسئول تلاش برای کودتا در کشورش دانست. وی گفت: تمامی توطئه‌ها و تلاش‌ها برای کودتا در ونزوئلا، از سوی دولت کلمبیا حمایت و تأمین مالی می‌شود.

دولت اسپانیا نیز در واکنش به تحولات ونزوئلا اعلام کرد از هیچ کودتای نظامی در ونزوئلا حمایت نمی کند. اسپانیا همچنین خواهان برگزاری انتخابات مسالمت آمیز و جلوگیری از خونریزی در این کشور شد.

اتحادیه اروپا در واکنش به تحولات ونزوئلا اعلام کرد: ما بر موضع‌مان که حمایت از حل صلح‌آمیز بحران ونزوئلاست، تأکید می‌کنیم.

علی‌رغم تلاش‌های سرکرده مخالفان ونزوئلا، دولت قانونی این کشور از شکست تلاش‌ها برای کودتای نظامی علیه دولت نیکلاس مادورو خبر داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Canada
ناشناس
۱۶:۲۷ ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸
چرا نمی گیرن این بچه سوسول رو تیربارون کنن؟
آخرین اخبار