یک مقام وزارت راه و شهرسازی:

حضور مشاور فنی برای بررسی علت انفجار تونل آزادراه تهران-شمال/انفجار تونل در حین عملیات حفاری نبوده است

میرزیایی گفت: انفجار در تونل البرز آزادراه تهران-شمال در حین انجام عملیات حفاری صورت نگرفته و علت وقوع حادثه بعد از ورود گروه کارشناسی شرکت مشاور فنی پروژه به داخل تونل اعلام می‌شود.

حضور مشاور فنی برای بررسی علت انفجار  تونل آزادراه تهران-شمال/انفجار تونل در حین عملیات حفاری نبوده استبه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وزارت راه وشهرسازی؛ شجاع میرزیایی با اشاره به وقوع انفجار صبح امروز در تونل البرز آزادراه تهران-شمال که ۳ فوتی و ۸ مصدوم برجای گذاشت، اظهار داشت: طبق روال کاری روزانه، صبح امروز نیز ابتدا اکیپ HSE برای کنترل میزان گاز موجود در تونل البرز اقدام کردند که پس از اندازه گیری میزان گاز موجود در داخل تونل در حد استاندارد قرار داشت.

وی افزود: با توجه به اینکه عملیات حفاری تونل البرز در سال گذشته به پایان رسیده بود و این پروژه در مرحله لاینینگ قرار داشت، گروه عملیات لاینینگ برای انجام بتن‌ریزی وارد تونل شدند که در حین کار آن‌ها انفجار از داخل تونل به گوش رسید.

مسئول هماهنگی پروژه آزادراه تهران-شمال ضمن تکذیب اخبار منتشر شده از سوی برخی خبرگزاری‌ها مبنی بر معرفی ژئو ممبران‌ها در داخل تونل به عنوان عامل اصلی انفجار تصریح کرد: اگرچه ژئوممبران از جنس پی‌وی‌سی و مستعد اشتعال است، اما دلیلی بر منفجره بودن آن‌ها نیست.

میرزایی ضمن تسلیت به خانواده ۳ نفر از کارگران فوت شده این پروژه و ابراز تاسف از مصدومیت سطحی ۳ نفر، مصدومیت جدی ۵ نفر که منجر به انتقال آن‌ها به بیمارستان شهید مدنی کرج شد، گفت: در جریان این انفجار داخل تونل دچار تخریب نشده است و پس از خاموش شدن آتش به دنبال خارج کردن دود از داخل تونل هستیم.


بیشتر بخوانید: سه تن از کارگران آزاد راه تهران – شمال جان باختند/ علت آتش‌سوزی هنوز مشخص نیست


وی افزود: نمایندگان شرکت مشاور فنی پروژه در صحنه حضور دارند تا پس از مساعد شدن شرایط برای ورود به داخل تونل، علت وقوع حادثه را بررسی کند.

مسئول هماهنگی پروژه آزادراه تهران-شمال تاکید کرد: همه موارد مطرح شده در خصوص علل وقوع انفجار در تونل البرز تا پیش از ورود مشاوران فنی در حد گمانه زنی است و هیچ جایگاه علمی ندارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار