ستاری:

ایران دربسیاری ازحوزه‌های علمی در منطقه و جهان برتراست/خبر خوش معاون رئیس جمهور برای شرکت‌های دانش‌بنیان/ پرداخت ۳۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات با سود کم

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری با تاکید بر اینکه ایران در بسیاری از حوزه‌های علمی در جهان و منطقه برتر است، گفت: در علم فناوری نانو در جهان چهارم هستیم و ۳۵۰ شرکت در این زمینه در کشور فعالیت می‌کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، سورنا ستاری روز سه شنبه در بازدید از مرکز رشد دانشگاه بوعلی سینا همدان، گفت: ۹۷ درصد دارو‌های پزشکی در داخل کشور تولید می‌شود.

ستاری اضافه کرد: در آی سی تی بسیار موفق عمل کردیم و در هوا فضا و سلول‌های بنیادی در منطقه برتر هستیم، اما با چشم انداز بلند مدت خود فاصله داریم.

وی تاکید کرد: همانطور که مسئولان از کشف معدن لذت می‌برند، باید به بازگشت نخبگان به استان و تولیدات علمی خود افتخار کنند.

وی با تاکید بر اینکه دانشگاه علوم پزشکی همدان در تولید دستگاه‌های پزشکی و دارو موفق عمل کرده است و آینده این دانشگاه درخشان پیش بینی می‌شود، گفت: باید با بهره گیری از چنین فضا‌هایی ایده‌های نو و جدید را گسترش داد.

وی اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی همدان شرکت‌های دانش بنیان خوبی دارد و در ساخت دستگاه‌ها و تجهیزات پزشکی و دارو بسیار موفق عمل کرده است.

خبر خوش معاون رئیس‌جمهور برای شرکت‌های دانش‌بنیان/ پرداخت ۳۰هزار میلیارد تومان تسهیلات با سود کم

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری گفت: برای حمایت از فعالیت و گسترش امور علمی و تولید ثروت شرکت‌های دانش‌بنیان امسال حدود ۳۰هزار میلیارد تومان تسهیلات با سود کم برای شرکت‌های دانش‌بنیان اختصاص داده شد.

سورنا ستاری عصر امروز در حاشیه بازدید از فعالیت‌های ۶۰ شرکت دانش‌بنیان گفت: سود درنظر گرفته‌شده برای ۳۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات ۴ درصد است که کنار آن هم صندوق توسعه ملی و صندوق نو‌آوری شکوفایی تسهیلاتی اختصاص خواهند داد.

وی با یاد‌آوری اینکه در کشور بیش از ۴ هزار و ۳۵۰ شرکت دانش‌بنیان فعالیت دارند، افزود: برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان کشور که کالا‌های تحریمی یا وارداتی تولید می‌کنند هم حمایت ویژه‌ای در قالب یک زیر‌ساخت خاص مانند ارایه کمک‌های بلاعوض یا با بهره کم داریم.

ستاری گفت: در یک‌ماه آینده شاهد بهره‌برداری از نخستین کارخانه نوآوری دانش‌بنیان کشور هستیم و برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی و بهره‌برداری از کارخانه‌های مانند این در دستور کار معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور اظهار داشت: همچنین یک برنامه مدون مجزا برای حمایت از صادرات محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان به کشور‌های هدف و همسایه مانند عراق و سوریه و همچنین کشور‌های هدف جدید مانند هند و چین داریم که در دستور کار و اجرای معاونت علمی و فناوری ریاست جمهور قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه شرکت‌های دانش‌بنیان کشور ماهیانه در حدود یک‌هزار تا یک‌هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از بانک‌ها تسهیلات دریافت کردند، گفت: امسال پیش‌بینی فروش محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان تاکنون بین ۸۰ تا ۹۰ هزار میلیارد تومان است که آمار قطعی و کلی فروش این شرکت‌ها تیر‌ماه امسال مشخص می‌شود.

ستاری اضافه کرد: سال گذشته صندوق توسعه ملی برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان ۱۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کرده است و برای افزایش حمایت‌های خود در همین حدود هم امسال تسهیلات پرداخت خواهد کرد.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور ابراز کرد: تا جایی که اطلاع داریم تا ۲ ماه پایانی سال قبل توسط صندوق توسعه ملی و صندوق نوآوری شکوفایی و معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور در حدود ۸۰۰ تا ۹۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان کشور پرداخت شده است.

تاکید معاون رئیس جمهور بر درآمد زایی علمی

ستاری معاون علمی و فن آوری رئیس جمهور  در جلسه قرارگاه اقتصاد مقاومتی استان همدان با بیان اینکه اقتصاد دانش بنیان یکی از اولویت‌های دولت است گفت: باید با برنامه ریزی از اقتصاد منبع محور و و ابستگی به نفت نجات یافت.

وی با بیان اینکه استان همدان در زمینه نیروی انسانی ظرفیت‌های بالایی دارد افزود: پارک علم و فن آوری استان نوپاست و باید برای رونق آن تلاش کرد.

ستاری با تاکید بر اینکه ۹۶ درصد از زعفران دنیا در ایران تولید می‌شود اضافه کرد: باید با روش‌های بسته بندی و فرآوری این محصول به طور مناسبی صادر شود.

شاهرخی، استاندار همدان هم با بیان اینکه بر اساس سند راهبردی استان هر ساله باید بیست هزار شغل در استان ایجاد شود گفت: جذب سرمایه گدار به استان از اولویت‌های مهم است.

حاجی بابایی، نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس هم با بیان اینکه امروز باید به تولید علم در کشور توجه شود گفت: مقاله‌ها و فعالیت‌های دانشگاهی باید در جهت حل مشکلات مردم و جامعه باشد.

 خجسته دیگر نماینده مردم همدان و فامنین هم با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس توانستیم در برابر دشمن ایستادگی کنیم افزود: باید با تولید علم در جبهه اقتصادی موفق شویم.

استان همدان ۵۴ شرکت دانش بنیان، ۲ مرکز رشد و ۱۱۸ شرکت فناور دارد.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در سفر یک روزه خود به همدان در نشست اقتصاد مقاومتی حضور می‌یابد و با نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان دیدار می‌کند.

انتهای پیام /پ

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.