مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان خبر داد:

تولید سالانه ۱۱ میلیون متر مکعب پساب در تصفیه خانه فاضلاب زنجان

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت: این شرکت سالانه ۱۱ میلیون متر مکعب پساب در تصفیه خانه فاضلاب شهر زنجان تولید می‌کند.

به گزارش خبرنگار با گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان ، علیرضا جزء قاسمی مدیرعامل شرکت آبفای استان با اشاره به این که این شرکت سالانه ۱۱ میلیون متر مکعب پساب در تصفیه خانه فاضلاب شهر زنجان تولید می‌کند گفت : ۸۰ درصد از آب مصرفی شهر‌های استان قابلیت تبدیل به پساب قابل استفاده در صنایع و بخش کشاورزی را به عنوان منبع آب پایدار، داراست.

وی افزود: تا زمانی که مدنیت و سکونت شهری وجود دارد میتوان آب مصرفی شهروندان را تصفیه و در بخش‌های مختلف مورد استفاده قرار داد.

مدیرعامل شرکت آبفای استان زنجان تصریح کرد: با تمهیدات اندیشیده شده در تصفیه خانه فاضلاب زنجان از جمله ارتقای مدول اول این تصفیه خانه و احداث مدول دوم این امکان وجود دارد تا ظرفیت پساب تولیدی در تصفیه خانه فاضلاب زنجان را تا ۲۷ میلیون متر مکعب ارتقا داد.

وی با بیان اینکه پساب به عنوان طلای خاکستری در جهان شناخته می‌شود گفت: شرکت آب و فاضلاب استان زنجان با استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته در زمینه بازچرخانی آب آمادگی دارد بخش بزرگی از آب مصرفی مورد نیاز صنایع استان را تامین کند.

جزء قاسمی گفت: هم اکنون پساب تولیدی در تصفیه خانه فاضلاب زنجان به رودخانه زنجانرود تزریق و تغذیه آبخوان (سفره‌های زیر زمینی) را انجاممی دهد گفت: با اقدام مسئولان استان می‌توان این میزان پساب را در اختیار صنایع و کارخانجات شهرک‌های صنعتی زنجان قرار داد.

وی اضافه کرد: تصفیه خانه فاضلاب ابهر نیز سالانه ۲ میلیون متر مکعب پساب تولید می‌کند و در افق توسعه تصفیه خانه‌های فاضلاب استان تولید پساب در این استان به ۳۸ میلیون متر مکعب خواهد رسید.

انتهای پیام /ک

آمادگی شرکت آب و فاضلاب زنجان  برای تامین آب مصرفی مورد نیاز صنایع استان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.