رئیس اداره تأمین اجتماعی بروجرد گفت: قریب به ۲۲ میلیارد تومان به بیمه‌شدگان تامین اجتماعی در بروجرد پرداخت می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، قدرت‌الله سعادتی، رئیس اداره تأمین اجتماعی بروجرد گفت: در حالی ماهانه قریب به ۲۲ میلیارد تومان به بیمه‌شدگان تامین اجتماعی در بروجرد پرداخت می‌شود که عمدتا مبالغ واریزی به صندوق بسیار کمتر است.

سعادتی در جلسه دیدار انجمن‌ها، شورا‌ها و نمایندگان جامعه کارگری با فرماندار این شهرستان اظهار کرد: تامین اجتماعی به عنوان سازمانی عمومی و غیر دولتی خدمات گسترده‌ای را در حوزه‌های بیمه‌ای و درمانی به جامعه هدف خود ارائه می‌کند.

وی با اشاره به خدمات سازمان تامین اجتماعی در برقراری مستمری‌های بازنشستگی، مشاغل سخت و زیان‌آور، فوتی و از کارافتادگی بیان کرد: هم اکنون قریب به ۱۵ هزار نفر در بروجرد مستمری دریافت می‌کنند.

رئیس اداره تأمین اجتماعی بروجرد با اشاره به جامعه ۴۷ هزار نفری بیمه‌شدگان تامین اجتماعی در بروجرد، افزود: با احتساب بیمه‌شدگان تبعی و مستمری‌بگیران ۱۸۰ هزار شهروند بروجردی از خدمات این سازمان بهره می‌برند.

سعادتی تاکید کرد: ماهانه قریب به ۲۰ میلیارد تومان مستمری و حدود ۱.۵ میلیارد تومان بابت مقرری بیمه بیکاری پرداخت می‌شود.

وی ادامه داد: این در حالی است که در بسیاری از مواقع مجموع دریافتی و ورودی به صندوق تامین اجتماعی در بروجرد یک سوم میزان پرداختی این سازمان به بیمه‌شدگان این شهرستان نیست.

رئیس اداره تأمین اجتماعی بروجرد تصریح کرد: بر این اساس انتظار می‌رود ادارات، نهاد‌ها و دستگاه‌های اجرایی با پرداختن بدهی‌های خود به تامین اجتماعی، این سازمان را در ارائه خدمات آن یاری رسانند.

سعادتی از وجود ۱۰ هزار راننده بیمه شده درون و برون شهری در بروجرد خبر و ادامه داد: همچنین هم اکنون ۵ هزار و ۷۰۰ کارگر ساختمانی در این شهرستان بیمه شده‌اند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از به‌کارگیری دوباره نیرو‌های بازنشسته در برخی کارگاه‌ها و واحد‌های تولیدی و صنعتی، اظهار کرد: این اقدام مانع اشتغال به کار نیرو‌های جوان و افراد جویای کار می‌شود.

رئیس اداره تأمین اجتماعی بروجرد بیان کرد: به‌کارگیری دوباره نیرو‌های بازنشسته در کارگاه‌ها و کارخانجات مانع ورورد قشر جوان به فضای کسب و کار شده و اشتغال آن‌ها را با چالش جدی مواجه می‌کند.

انتهای پیام/ر

پرداخت مقرری ۲۲ میلیارد تومانی به بیمه‌شدگان تامین اجتماعی در بروجرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.