برگزاری همایش " تبیین گام دوم انقلاب در طلیعه پنجم" در ارومیه

همایش " تبیین گام دوم انقلاب در طلیعه پنجم" در ارومیه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ،همایش " تبیین گام دوم انقلاب در طلیعه پنجم" امروز با حضور حجت الاسلام بیگی دبیر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد آذربایجان غربی، حجت الاسلام محمدی دبیر شورای مواد مخدر استان، مدیران کانون‌های فرهنگی و هنری و سایر مسئولین در محل سالن جلسات خانه مطبوعات برگزار شد.
 
حجت الاسلام اباذر بیگی دبیر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد آذربایجان غربی در همایش " تبیین گام دوم انقلاب در طلیعه پنجم" با اظهار اینکه برای شکل گیری انقلاب، مراحل مختلفی سپری شده است، افزود: تا کنون توانستیم به حول قوه الهی جهار مرحله را سپری نموده و در مرحله پنجم قرار بگیریم تا با آماده سازی انقلاب مقدمه ظهور، ولی عصر را فراهم نماییم.
 
حجت الاسلام بیگی سپس به تشریح مراحل سپری شده در شکل گیری انقلاب پرداخت و گفت: در مرحله اول انقلاب با درایت امام خمینی (ره) و جانفشانی‌های مردم غیور نظام اسلامی جایگزین نظام سلطنتی شد و در مرحله دوم نیز نظام اسلامی که همان جمهوری اسلامی است شکل یافت و قانون آن نیز براساس اسلام می‌باشد و، ولی فقیه در راس آن بوده و مطابق با حاکم شرع تصمیم گرفته می‌شود.
 
وی در ادامه اظهار کرد: مرحله سوم انقلاب شامل دولت اسلامی می‌باشد که در آن تمامی ارگان ها، نهادها، ادارات و سیستم‌ها باید اسلامی شوند و کار‌ها بر اساس و اصول اسلام انجام شود.
 
دبیر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد آذربایجان غربی با بیان اینکه اجرایی کردن مرحله سوم از همان مرحله اول مدنظر بود، ولی متاسفانه برخلاف تمام تلاش‌های انجام شده آنطور که باید جا نیفتاده است.
 
حجت الاسلام بیگی شکل گیری جامعه اسلامی را مرحله چهارم انقلاب عنوان کرد و افزود: اگر دولت اسلامی شکل یابد و مردم آن دولت نیز تابع اسلام باشند، مسئولین چنانکه بر اساس آموزه‌های دینی بامردم رفتار کنند مردم نیز تاثیر یافته و تحت تاقیر آموزه‌های دینی گام خواهند برداشت که در نتیجه هدایت بصورت اسلامی خوهد بود.
 
دبیر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد آذربایجان غربی در ادامه سخنان خود با اظهار اینکه در حال حاضر با سپری کرن مراحل ذکر شده در مرحله پنجم انقلاب قرار گرفته ایم، بیان کرد: مرحله پنجم انقلاب شامل " امت اسلامی " است؛ که اگر یک کشور اسلامی تحقق پیدا کند برای جامعه بشریت الگو خواهد بود و تحت عنوان تمدن اسلامی به تمامی کشور‌ها سیطره خواهد یافت. این جامعه مورد نظر مقام معظم رهبری است و با اجرایی شدن این مراحل انشالاه انتظار خواهیم داشت که حضرت بقیه ال... ظهور خواهند کرد چرا که قطعا انقلاب اسلامی زمینه ساز ظهور امام زمان می‌باشد.
 
وی در بخش دیگر سخنان خود به سرفصل‌های گام دوم انقلاب نیز اشاره کرد و گفت: علم و پژوهش، معنویت اخلاقی، اقتصاد، استقلال آزادی، عزت ملی و روابط خارجی و مرز بندی با دشمن، و سبک زندگی از سرفصل‌های گام دوم انقلاب می‌باشند.
 
در ادامه همایش کارگاه آموزشی پیشگیری از اعتیاد ویژه مدیران و رابطین کانون‌های مساجد برگزار و در پایان به حاضرین گواهی پایان دوره صادر شد.
 
انتهای پیام/م
 

همایش  گام دوم انقلاب در ارومیه برگزار شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.