ضروری‌ترین مساله کارگران،حفظ امنیت شغلی است

نماینده، ولی فقیه در لرستان گفت: حفظ امنیت شغلی حیاتی‌ترین و ضروری‌ترین مساله برای کارگران است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان،  نماینده، ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد گفت: حفظ امنیت شغلی حیاتی‌ترین و ضروری‌ترین مساله برای کارگران است.

آیت الله سید احمد میرعمادی افزود: باید زحمات کارگران را ارج نهاد و برای آنان حرمت قائل شد.
وی ضمن ابراز تاسف از حادثه درگذشت سه کارگر فروآلیاژ ازنا و مجروح شدن و جان باختن کارگران در تونل البرز آزاد راه تهران - شمال اظهار داشت: امروز علاوه بر امنیت شغلی، افزایش حقوق متناسب با رشد تورم جامعه، حداقل درخواست این قشر است تا بتوانند فارغ از مشکلات زندگی و با انگیزه کار کنند.
وی کارگران را مظلوم‌ترین قشر جامعه دانست و ادامه داد: کمترین میزان افزایش حقوق برای این افراد لحاظ می‌شود، درحالیکه امتیاز‌های بزرگ به مشاغل خاص تعلق می‌گیرد و خدمات و بسته‌های کوچک حمایتی برای کارگران تدوین می‌شود.
نماینده، ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد گفت: به دلیل نهادینه نشدن فرهنگ کار و عدم درک ارزش کار و کارگر دچار مشکلات اقتصادی شده ایم که باید بررسی شود تا چه اندازه در برنامه ریزی ها، سیاست گذاری و تقسیم امکانات به قشر کارگر توجه شده است.
آیت الله میرعمادی با اشاره به تاکید اسلام بر فرهنگ کار و تلاش افزود: توسعه هر کشور به فرهنگ کار بستگی دارد و مادامی که همه در مملکت کارگر نشوند استقلال مالی حفظ نخواهد شد.
وی یادآور شد: در حادثه سیل استان همه اقشار از جمله روحانی، طلبه، فرمانده سپاه، امیر لشکر، فرمانده انتظامی، نیرو‌های جهادی و مدیران کارگر شدند و آثار گل و لای را از مناطق پاکسازی کردند که برای حفظ استقلال اقتصادی کشور نیز همه باید کارگر باشیم.
وی با اشاره انتخاب شعار سال مبنی بر رونق تولید گفت: این مهم با چند کارخانه محقق نمی‌شود چراکه اگر افراد در هر جایگاهی به سمت کار و تلاش حرکت کنند، تولید رونق می‌گیرد.
نماینده، ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد با بیان اینکه امریکا به دنبال تحریم شدید اقتصادی ایران است ادامه داد: راه مقابله با این امر تقویت فرهنک کار و کارگری و رونق تولید است که نباید این مهم را تنها از کارگران انتظار داشت.
آیت الله میرعمادی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب کار و کارگر را ستون فقرات اقتصاد مقاومتی دانسته اند، تصریح کرد: باید تحریم آمریکا را فرصت شمرد و مشکلات اقتصادی را با تکیه بر ظرفیت داخلی، انسجام، همدلی و کار و تلاش حل کرد.
وی افزود: در حال حاضر عربستان، امارات و کشور‌های عرب حوزه خلیج فارس اقتصاد مصرفی و ذلت بار دارند در حالیکه جمهوری اسلامی رونق اقتصادی با حفظ عزت ملی را با تکیه بر کار و کارگر و حمایت از تولید پیش رو گرفته است.
وی گفت: بیکاری در لرستان به یک بحران بزرگ تبدیل و خسارت‌های سیل نیز بر این شرایط افزوده شده که باید در این راستا چاره اندیشی اساسی صورت گیرد.
نماینده، ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد افزود: سال‌های گذشته آنگونه که باید سرمایه گذاری در استان انجام نشده و امروز نیز راه نجات این دیار در ایجاد اشتغال و سرمایه گذاری است که چنانچه فردی مشتاق عبادت و خدمت به بندگان خداوند است می‌تواند این ۲ نیاز استان را پیگیری کند.
آیت الله میرعمادی با اشاره به خسارت بخش‌های کشاورزی، دامپروری، زنبودداری و آبزیان استان بر اثر سیل ادامه داد: افراد بسیاری به این دلیل بیکار شده اند که از دولت و مسئولان می‌خواهیم به دنبال اشتغال سیلزدگان باشند.
وی اظهار داشت: ظرفیت‌های رونق تولید در لرستان وجود دارد و دولت باید بستر‌های لازم اشتغال در منطقه را ایجاد کند چراکه با شرایط فعلی حتی افراد بومی حاضر به سرمایه گذاری در استان نیستند.

انتهای پیام /ب

حفظ امنیت شغلی ضروری‌ترین مساله کارگران است

برچسب ها: ولی فقیه ، کارگران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار