مدیرکل بنیاد مسکن استان سمنان خبرداد؛

آسیب ۳۷۶۱ واحد مسکونی بر اثر خسارت سیل در استان سمنان/ واریز اجاره بها به ۱۵۰ سرپرست خانوار در روستای حسین آباد

فلاحی گفت: تاکنون ۱۵۰ مورد مبلغ ۳ میلیون تومانی کمک هزینه اجاره مسکن به حساب سرپرست های خانوار این روستا که منازل خود را تخلیه کردند، واریز شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، علیرضا فلاحی مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان سمنان در کارگروه ستاد بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده استان گفت: ۱۵ شهر و ۱۶۸ روستای استان در در بحث سیلاب و بارش های اخیر دچار خسارت شدند.

وی افزود: تعداد واحد های تعمیری روستایی در استان ۱۹۷۰ و واحد های شهری ۵۸۶ واحد می باشد.

فلاحی ادامه داد: در حوزه واحد تجاری نیز، تعداد ۱۰ واحد تجاری روستایی و ۲ واحد تجاری شهری در استان، آسیب دیدند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان سمنان تصریح کرد: در‌مجموع در کل استان تعداد ۳۶۷۱ واحد بر اثر سیلاب، بارش های اخیر و رانش زمین، آسیب دیدند.

وی افزود: در روستای حسین آباد کالپوش نیز حدود ۶۵۰ واحد توسط بنیاد کارشناسی های لازم انجام شد که از این‌تعداد ۳۲۹ واحد احداثی و ۳۳۰ واحد تعمیری هستند.

فلاحی به پرداخت اجاره بها به مناطق خسارت دیده اشاره کرد و گفت: مبلغ ۹۰۰‌ میلیون تومان برای عقد قرارداد اجاره برای افرادی که منازل تخریبی خود را تخلیه کردند، در اختیار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قرار گرفته است تا به مدت ۶ ماه اجاره مسکن به مبلغ ۳ میلیون تومان برای این افراد تامین شود.

اختصاص اعتبار به ۱۰۰ واحد مسکونی در حال تعمیر

فلاحی به مناطق خسارت دیده رانش در کالپوش هم اشاره کرد و افزود: بالغ بر ۱۶۳ واحد تا‌کنون در روستای حسین آباد کالپوش تخلیه شده است و ۱۶۶ واحد نیز باید تخلیه شود. تاکنون ۱۵۰ مورد مبلغ ۳ میلیون تومانی کمک هزینه اجاره مسکن به حساب سرپرست های خانوار این روستا که منازل خود را تخلیه کردند، واریز شده است.

وی در پایان ابراز داشت: طی گزارشات ‌چند روز گذشته، رانش زمین کاهش یافته و به تعداد واحد های احداثی افزوده نشده است. در حال حاضر برای ۱۰۰ واحد احداثی و تعمیری اعتبار به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اختصاص یافته است.


انتهای پیام /گ

برچسب ها: سیل ، مسکن اجتماعی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار